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
auto
2024. 04. 27. szombat

Jelentős árcsökkenés a teljes Model 3 választékban!

elektromos autó

Előző cikkünkben már beszámoltunk a Tesla Molde 3 várva várt 35 ezer dolláros alapverziójáról és a meglepetés Standard Range Plus kiadásról. Most nézzük a további változásokat.

Jelentős árcsökkenés és régi-új verziók

Úgy látszik a Model 3 kisebb aksi csomagja magával hozhatta a beharangozott költségcsökkentő újratervezett pakkot is, mert a nagyobb hatótávú modellek is olcsóbbak lettek. Amellett, hogy a tavaly októberben eredetileg 45.000 dollárért bemutatott, majd idén január 1-től 43.000-re csökkentett árú Mid Range mostantól mindössze 40.000 zöldhasúba kerül, visszatért a hátsókerék meghajtású Long Range kiadás is, potom 43 ezer dollárért.

Elnézést, ha az árérzékeny magyar vásárló kedélyeit borzolom a „potom” szó használatával egy 15 millió forintnál drágább autónál, de amikor ez a verzió 2017 nyarán eredetileg megjelent, akkor 6 ezer dollárral, azaz nettó 1,6 millió forinttal többe került, majd tavaly ősszel le is került a palettáról. Ekkortól csak összkerékmeghajtású verzió volt a nagyobbik aksiból. A hátsókerék meghajtás további előnye az amerikai EPA szabvány szerinti plusz 15 mérföld hatótáv, amivel a kis Tesla 520 kilométerre képes.

Ráadásul mind a hátsókerék meghajtású Mid illetve a Long Range is alapból a prémium csomaggal jön amiben már a hátsó ülések is fűthetőek, 15 hangszórónk van 2 erősítővel, van műholdképes nézet és közlekedési adatok is a navigációban, internet és zene streaming valamint automatikus garázsajtó nyitás.

Olcsóbb csúcsverziók

Az árcsökkenés egyébként a teljes palettán végigment, mivel az összkerékmeghajtású változat immár 4 ezer dollárral olcsóbban, nettó 47 ezerért elvihető.

Az autó legerősebb Performance verziója is olcsóbb lett, a nettó 62.000 dolláros tegnapi ár helyett  immár csak 58.000-be kerül Amerikában, ami nagyjából nettó 16 millió forintnak felel meg – odakint.

Természetesen ezek az árcsökkentések nem törvényszerű, hogy automatikusan megjelennek Európában is és az itt kapható változatok eddig is picit drágábbak voltak mint Amerikában. De jó hír, hogy, ha egyszer végre lesz hivatalos magyar Tesla bolt és állami támogatás, akkor valószínűleg a Performance változaton kívül mindegyik autó befér majd a 20 milliós plafon alá. Ha az árcsökkenés egy az egyben jönne át az Atlanti óceánon, akkor nagyjából nettó 1,1, bruttó 1,4 millió forinttal lenne olcsóbb a két csúcs Tesla amivel a Long Range AWD is a magyar támogatási határ alá kerülne.

És egy kis extra

Amennyire így elsőre látjuk, az extrák, úgy mint a feketén kívüli színek, a fekete-fehér utastér, vagy a különleges felnik ára változatlan maradt. Olcsóbb lett azonban az Autopilot, amely az eddigi 5000 helyett nettó 3000 dollárba kerül majd. Drágábban ugyan, de újra rendelhető a Teljes Önvezetés (FSD) opció amelyért 5000 dollárt kell leszurkolni – így a teljes Autopilot+FSD csomag továbbra is 8000, de a sima robotpilótát jóval többen engedhetik meg majd maguknak.

Végül íme egy táblázat a Tesla Model 3 jelenleg elérhető változatainak nettó amerikai áraival számolva. (Figyelem a magyar ár csak egy durva becslés a mostani európai árképzés alapján a könnyebb emészthetőség kedvéért. Pontosat majd akkor tudunk ha ezek a verziók elérhetőek az „Other Europe” menüpont alatt, vagy egy esetleges hivatalos magyar Tesla aloldalon):

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.