Majdnem minden harmadik Európában közlekedő elektromos autó a Renault emblémáját viseli, ami a tavalyi évben tapasztalt jelentős mértékű keresletnövekedésnek köszönhető a francia gyártó károsanyag-kibocsátástól mentes modelljei iránt. 2018-ban 36%-kal több villanyos járművet tudott eladni a Renault, mint egy évvel korábban, a 2011-ben megalapított elektromos paletta pedig mostanra összesen 200 000 vásárlót gyűjtött, ami azt jelenti, hogy immáron zsinórban a negyedik éve a Renault tudhatja magáénak a legtöbb eladott villanymeghajtású járművet szerte Európában. A legfontosabb piac természetesen Franciaország, ahol az európai kétszázezres mérföldkővel egy időben sikerült elérni a 100 000. darab beregisztrált elektromos gépkocsit. Így hazai pályán 56,8%-ban uralja a villanyautó-piacot a Renault.
A gyártó szerint a siker titka a Zoeból, Kangoo Z.E.-ből, Master Z.E.-ből, és a Twizy négykerekű motorkerékpárból álló változatos portfólió, ami minden elektromobilitás iránt érdeklődő fogyasztó igényeit kielégíti. Az igazi best-seller egyértelműen a Zoe, melyből majdnem 40 000 darab fogyott tavaly, ebből 18 000 a franciáknál. Ha egy átlagos európai főút mellé kiállnánk, és megvárnánk, hogy a kontinens összes elektromos személyautója elhaladjon mellettünk, akkor a megszámolt kocsik 18,2%-a, azaz majdnem minden ötödik egy Zoe lenne. A haszongépjárművek szegmensében a Kangoo Z.E. uralkodik, amiből 2018-ban 8747 darab talált gazdára egész Európában.
Piacvezető pozíciójára gondosan vigyázva az elkövetkezendő évekre is vannak tervei a Renaultnak, többek között egy új elektromos platform bevezetése a partnerekkel közösen, mely a vállalat második elektromosautó-gyártósorán készül majd, és egy új generációs motor fejlesztése is 2021-re. Érkezik továbbá egy kívül-belül megújult Zoe is, mely ígéretes specifikációival az eddigieknél is több rajongót szerezhet magának. Ennek gyártása elvileg az év második felében indul a flinsi létesítményben, ahol addigra megduplázódik a gyártási kapacitás.