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 Egy teljesen elektromos meghajtású modellel bővül a Hyundai járműkínálata 2020-ban, így ez lesz az első olyan villanyautója a dél-koreai cégnek, mely egy kifejezetten elektromos autók számára fejlesztett platformra épül. A Hyundai jelenleg értékesített mindkét kibocsátásmentes gépkocsija, az IONIQ Electric, és a Kona Electric is elérhető belsőégésű motoros változattal, hiszen ezek padlólemeze az ICE, PHEV, és EV változatok gyártására egyaránt alkalmas, egy új dedikált platform azonban új teret nyit az elektromobilitásnak a vállalatnál. A bejelentést egyelőre nem verte nagy dobra a Hyundai, hiszen egy inkább pénzügyi jellegű, az autógyártó hosszú távú üzleti terveit összefoglaló sajtóanyagban került megemlítésre az új e-autó, és az ambíció a környezetbarát közlekedési technológiák piacvezető pozíciójának megszerzésére. Mert ugyan a Hyundai komoly stratégiát dolgozott ki, hogy üzemanyagcellás nagyhatalom legyen, állítólag akkumulátoros járművekből sem lesz hiány: 2025-re a vállalat a világ három legfontosabb villanyautó-gyártója között szeretne lenni. Az elektromobilitásra és az önvezető technológia fejlesztésére szánt körülbelül 40 milliárd dolláros beruházás lehetővé teszi a költség- és műszaki hatékonyság növelését, amitől a Hyundainak már megéri elárasztani a piacot elektromos autókkal – a tervek szerint a következő évtized közepére összesen 44 (valamilyen formában) elektromosított modell jelenik meg, évi 1,67 milliós eladást jósolva. Hyundai Kona Electric A saját padlólemezen utazó új villanyautóról egyelőre semmilyen információval nem rendelkezünk, de annak, aki már most szeretne egy elektromossággal működő Hyundait, kitűnő választás lehet a Kona is, mely hatótávját és méreteit tekintve jelenleg az egyik legjobb autó a piacon. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!