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 Róma után a második európai helyszínen, Párizsban került sor a Formula-E elektromos versenyautóinak megmérettetésére. Szokás szerint szinte semmi nem a papírforma szerint alakult, bár a Formula-E idei szezonjában aligha beszélhetünk papírformáról, ugyanis nem volt még olyan pilóta, aki kétszer a dobogó tetejére állhatott volna. Időmérő Az időmérő edzéseken, ami a kvalifikációból és a Super Pole-ból áll, Oliver Rowland bizonyult a legjobbnak, a Nissannnal, mögötte a csapattársa Sébastian Buemi szerezte meg a második rajtkockát. Utánuk Robin Frijns csípte meg a második sor jobbik helyét, mellette Felipe Massa az idei legjobb eredményének számító negyedik helyet szerezte meg. Az ötödik, hatodik helyre a két Mahindrás, Pascal Wehrelin és Jérome D’Ambrosio állhatott fel. A párizsi Super Pole eredménye, egyben a rajtrács első hat indulója. Forrás: fiaformulae.com Az időmérő edzés izgalmait a Formula-E Youtube csatornájára feltöltött videóval újra átélhetjük pár percben: https://youtu.be/qsa6IQzREIg Futam A megmérettetés nem a hagyományos módon, hanem a repülőrajttal indult. Ennek ellenére két percnek sem kellett eltelnie, az első helyen haladó Oliwer Rowland falnak ütközéséig. Szerencsére csak érintette a kordont és folytatni tudta a versenyt. Az élboly maradék része viszont hatalmas csatákat vívott egymással a következő negyed órában, melynek során az immár élen haladó Sebastian Buemi autója lelassult, és sorban mentek el mellette a versenytársak. Így lett a Nissan csapata elsőből az utolsó és így került az élre Robin Frijns. Amikor még majdnem fél óra volt hátra a futamból, megérkezett egy jó kis vihar és erős szél kíséretében iszonyatosan elkezdett esni az eső. Ilyen még nem fordult elő idén, hogy verseny közben érkezzen az égi áldás, ezért a párizsi lett a szezon első esős versenye. Az élboly közben kicsit szétvált egymástól, ott lenyugodni látszottak a kedélyek, cserébe felbolydult a középmezőny. Több kisebb ütközés és megpördülés is történt, de a leglátványosabbat Felipe Massának sikerült elkövetnie egy teljes 360 fokos fordulattal, mindezt egy egyenes szakaszon. Már csak ezért megéri megnézni a videós összefoglalót. https://youtu.be/LQQkSVtdsRs Az élen a helyzet változatlan maradt és a francia közönség előtt Frijns simán megnyerte a versenyt, ezzel ő lett az idei nyolcadik különböző nyertes a 2018/2019-es szezonban.A dobogón még André Lottererrel és Daniel Abttal kellett osztoznia, ők hárman locsolhatták egymásra a jól megérdemelt pezsgőt. A párizsi Formula-E futam eredménye. Forrás: fiaformulae.com Ezzel a győzelemmel Robin Frijns a pontversenyben is átvette a vezetést, azonban nem lehet nyugodt, mert a német André Lotterer mindössze egyetlenegy ponttal van lemaradva. A harmadik és negyedik helyen holtverseny alakult ki 70 ponttal, amin António Félix Da Costa és Lucas Di Grassi osztozik. Azonban, hogy érezzük a verseny szorosságát, a 25 pilótából 21 szerzett legalább egy pontot az idei pontversenyben. A Formula-E 2018/2019-es szezonjának állása a párizsi versenyhétvége után. Forrás: fiaformulae.com A Formula-E világának híreiért és a futamok összefoglalóiért keresd a formula-e kategóriát itt az oldalon! A 2018/2019-es évad összes versenyének videóját és szöveges beszámolóját pedig az évad összefoglaló oldalán találod! Ha még több elektromos versenyautóra vágysz, a Formula-E futamok után nézd meg a Jaguar I-Pace-ek versenyét is! Magyar PéterVillamosmérnökként szakmai csodálattal tekintek minden elektromos járműre, ugyanakkor azt látom, hogy sok az ismerethiányból adódó ellenérzés irántuk. Írásaimmal ezen szeretnék pozitív irányban változtatni! Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!