Robin Frijns győzelmével zárult a párizsi esőfutam

Róma után a második európai helyszínen, Párizsban került sor a Formula-E elektromos versenyautóinak megmérettetésére. Szokás szerint szinte semmi nem a papírforma szerint alakult, bár a Formula-E idei szezonjában aligha beszélhetünk papírformáról, ugyanis nem volt még olyan pilóta, aki kétszer a dobogó tetejére állhatott volna.

Időmérő

Az időmérő edzéseken, ami a kvalifikációból és a Super Pole-ból áll, Oliver Rowland bizonyult a legjobbnak, a Nissannnal, mögötte a csapattársa Sébastian Buemi szerezte meg a második rajtkockát. Utánuk Robin Frijns csípte meg a második sor jobbik helyét, mellette Felipe Massa az idei legjobb eredményének számító negyedik helyet szerezte meg. Az ötödik, hatodik helyre a két Mahindrás, Pascal Wehrelin és Jérome D’Ambrosio állhatott fel.

A párizsi Super Pole eredménye, egyben a rajtrács első hat indulója. Forrás: fiaformulae.com

Az időmérő edzés izgalmait a Formula-E Youtube csatornájára feltöltött videóval újra átélhetjük pár percben:

Futam

A megmérettetés nem a hagyományos módon, hanem a repülőrajttal indult. Ennek ellenére két percnek sem kellett eltelnie, az első helyen haladó Oliwer Rowland falnak ütközéséig. Szerencsére csak érintette a kordont és folytatni tudta a versenyt. Az élboly maradék része viszont hatalmas csatákat vívott egymással a következő negyed órában, melynek során az immár élen haladó Sebastian Buemi autója lelassult, és sorban mentek el mellette a versenytársak. Így lett a Nissan csapata elsőből az utolsó és így került az élre Robin Frijns.

EZT OLVASTAD MÁR?  Monacóban avathattuk az első kétszeres győztest az idén

Amikor még majdnem fél óra volt hátra a futamból, megérkezett egy jó kis vihar és erős szél kíséretében iszonyatosan elkezdett esni az eső. Ilyen még nem fordult elő idén, hogy verseny közben érkezzen az égi áldás, ezért a párizsi lett a szezon első esős versenye. Az élboly közben kicsit szétvált egymástól, ott lenyugodni látszottak a kedélyek, cserébe felbolydult a középmezőny. Több kisebb ütközés és megpördülés is történt, de a leglátványosabbat Felipe Massának sikerült elkövetnie egy teljes 360 fokos fordulattal, mindezt egy egyenes szakaszon. Már csak ezért megéri megnézni a videós összefoglalót.

Az élen a helyzet változatlan maradt és a francia közönség előtt Frijns simán megnyerte a versenyt, ezzel ő lett az idei nyolcadik különböző nyertes a 2018/2019-es szezonban.A dobogón még André Lottererrel és Daniel Abttal kellett osztoznia, ők hárman locsolhatták egymásra a jól megérdemelt pezsgőt.

A párizsi Formula-E futam eredménye. Forrás: fiaformulae.com

Ezzel a győzelemmel Robin Frijns a pontversenyben is átvette a vezetést, azonban nem lehet nyugodt, mert a német André Lotterer mindössze egyetlenegy ponttal van lemaradva. A harmadik és negyedik helyen holtverseny alakult ki 70 ponttal, amin António Félix Da Costa és Lucas Di Grassi osztozik. Azonban, hogy érezzük a verseny szorosságát, a 25 pilótából 21 szerzett legalább egy pontot az idei pontversenyben.

EZT OLVASTAD MÁR?  Január 26-án ismét száguld a Formula-E
A Formula-E 2018/2019-es szezonjának állása a párizsi versenyhétvége után. Forrás: fiaformulae.com

A Formula-E világának híreiért és a futamok összefoglalóiért keresd a formula-e kategóriát itt az oldalon! A 2018/2019-es évad összes versenyének videóját és szöveges beszámolóját pedig az évad összefoglaló oldalán találod! Ha még több elektromos versenyautóra vágysz, a Formula-E futamok után nézd meg a Jaguar I-Pace-ek versenyét is!

Elektromos autót használsz?

Magyar Péter

Végzettségem szerint villamosmérnök és közgazdász vagyok. 10-15 éve olvasok autós magazinokat. Azóta várom az elektromos autók elterjedését de még ma is hatalmas az ellenállás a műfajjal szemben. Írásaimmal szeretném érthetővé tenni az elektromos járművekkel kapcsolatos fogalmakat, mértékegységeket és szeretnék segítséget nyújtani abban, hogy milyen szempontok szerint érdemes közelíteni a villanyautózás felé.