Szombat van, ma is lesz Formula-E!

A száguldó városi villanycirkusz ezúttal Párizsba látogat és ahogy ez lenni szokott, izgalmas programok várják a helyszínre érkező és a képernyők előtt ülő sportrajongókat egyaránt. Párizs a második Európai helyszín Róma után és ezt követi majd még három, Monaco, Berlin és Bern.

A 2018/2019-es versenynaptár az 5. futamtól. Forrás: fiaformulae.com

A versenynap megnyitója ugyan már 7:15-kor elkezdődik, de a Youtube-on követhető első gyakorló futam csak 7:30-kor látható. Ezt követi a második szabadedzés, majd az időmérők, végül a TV közvetítésnek köszönhetően 16:00 órától élőben látható maga a verseny. Magyarországon az Eurosport1 Csatorna felelős az élő műsorért, érdemes tehát odakapcsolni négy előtt egy kicsivel, mert akkor az időmérő összefoglalójáról sem maradunk le.

A hétvége teljes időbeosztása a következő képen látható.

A párizsi versenynap időbeosztása. Forrás: fiaformulae.com

A párizsi utcai pálya 14 kanyarból áll és 1,9 kilométer hosszú. Ezen kell a versenyzőknek 45 perc + 1 teljes körön keresztül küzdeniük egymással, mielőtt megpillantják a kockás zászlót. A boxutca rendhagyó módon nem a célegyenes mellett húzódik hanem az egyik utcába nyúlik bele meglehetősen hosszan.

A párizsi utcai pálya térképen. Forrás: fiaformulae.com

A tavalyi versenyt, az akkori első generációs autóval a hazai pilóta Jean-Éric Vergne nyerte meg így most is jó eséllyel indul a győzelemért. A francia versenyző jelenleg a hetedik helyen áll, de ezen a futamon biztosan számíthat a fanboost miatti 25 kW plusz teljesítményre.

EZT OLVASTAD MÁR?  Hongkongban nyolcszor volt pályán a Safety Car

A Formula-E világának híreiért és a futamok összefoglalóiért keresd a formula-e kategóriát itt az oldalon! A 2018/2019-es évad összes versenyének videóját és szöveges beszámolóját pedig az évad összefoglaló oldalán találod! Ha még több elektromos versenyautóra vágysz, a Formula-E futamok után nézd meg a Jaguar I-Pace-ek versenyét is!

Elektromos autót használsz?

Magyar Péter

Végzettségem szerint villamosmérnök és közgazdász vagyok. 10-15 éve olvasok autós magazinokat. Azóta várom az elektromos autók elterjedését de még ma is hatalmas az ellenállás a műfajjal szemben. Írásaimmal szeretném érthetővé tenni az elektromos járművekkel kapcsolatos fogalmakat, mértékegységeket és szeretnék segítséget nyújtani abban, hogy milyen szempontok szerint érdemes közelíteni a villanyautózás felé.