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 A FIA, és az Extreme E elektromos versenysorozat szervezői lerántották a leplet a világ legelső hidrogénhajtású versenyautójáról, amely a vadonatúj Extreme H széria főszereplője lesz. Ezzel meg is kezdődött a visszaszámlálás a 2025 áprilisi rajthoz, amikor először láthatjuk majd a legextrémebb üzemanyagcellás autókat összecsapni a bolygónk különleges tájain. Az Extreme H az Extreme E következő evolúciós lépcsőfoka, amely továbbviszi elődjének küldetését, mely nem más, mint bemutatni a klímaváltozás káros hatásait a Föld legsérülékenyebb területein, miközben innovatív meghajtású járművek szórakoztatják a motorsport szerelmeseit. A szervezők úgy vélik, hogy az akkumulátoros elektromos hajtás sikeresen bizonyította, hogy nem csupán belső égésű motorral szerelt versenyautóktól láthatunk izgalmas csatákat, ráadásul az extrém körülményektől sem kell félteni a villanyautókat – most pedig a hidrogénautókon a sor, hogy ugyanezt megmutassák a nézőknek. Az Extreme H sorozat versenyautója a Pioneer 25 nevet kapta, és egy jelentős műszaki előrelépést képvisel az Extreme E-ben megismert Odyssey 21 villanyautókhoz képest. Nőtt a teljesítmény, a nyomaték, és vadonatúj felfüggesztési geometria is került az autókba. Emellett szembetűnő változás, hogy a korábbi kétszemélyes kialakítás helyett immár egyszemélyes megoldással központi üléspozíciót kap a pilóta. Az autót a Spark Racing Technology tervezte és gyártotta, és az Extreme H hivatalos üzemanyagcella-szolgáltatója, a Symbio biztosította számára a 75 kW-os hidrogén-üzemanyagcellát. A jármű 400 kW (550 LE) csúcsteljesítménye 4,5 másodperc alatt képes a 2200 kilogrammos, 2,4 méter széles és 4,8 méter hosszú versenyautót 0-100 km/h-ra gyorsítani, a végsebesség pedig elérheti a 200 km/h-t. Az összkerékhajtást adó, duplamotoros hajtásláncot a Fortescue ZERO által szállított 36 kWh kapacitású akkumulátor egészíti ki. Minden Extreme H versenyző a Pioneer 25 szabványosított alkatrészcsomagját kapja meg, de az első és hátsó karosszériát, valamint a lámpákat szabadon újratervezhetik a csapatok a megvásárolható termékeik mására. A következő mérföldkő az Extreme E skóciai hétvégéje lesz július 13-14-én, ahol sor kerül a Pioneer 25 legelső nyilvános tesztjére. Az Extreme H versenysorozat nyitó évada jövő áprilisban indul, és összesen tíz futamból áll majd öt helyszínt érintve. A szezonnyitóra Szaúd-Arábiában kerül sor, innen az Egyesült Királyságba utaznak a hidrogénautók, ezt követően pedig Németországban, Olaszországban, majd az Amerikai Egyesült Államokban állnak rajthoz a versenyzők. Az Extreme H indulásával a jelenleg a negyedik évadában járó Extreme E versenysorozat véget ér. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!