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
auto
2024. 03. 29. péntek

Monacóban avathattuk az első kétszeres győztest az idén

elektromos motorsport

A Formula-E versenysorozata idén is elérkezett arra a bizonyos pályára, ahol F1-es futamot is rendeznek. Ugyan nem kapta meg teljes egészében az autósportok elektromos királya a monacói aszfaltcsíkot, mert az már túlságosan hosszú lett volna a filigrán villanyautóknak, de a fél pályán is legalább olyan izgalmasan alakult a nap, mint a Formula 1-ben ritkán.

Az egynapos versenyhétvége a két gyakorló futammal kezdődött, ahol a kanyarokkal és a bukkanókkal való ismerkedés mellett már kialakult egy erősorrend a csapatok között. A legjobb időt Oliver Rowland autózta a szabadedzésen, ahogyan az a fenti videóból is kiderül.

A következő versenyszám a kétkörös időmérő edzés volt, ahol az első körben, a kvalifikációs futamon a hat legjobb időt autózó még egyszer megmérkőzött egymással 3 plusz pontért.

Az időmérőt viszont Jean-Éric Vergne nyerte, a második rajkockáról pedig Pascal Wehrelin vághatott neki a monacói futamnak. A további 8 induló sorrendje a következőképpen alakult: Felipe Massa, Sébastian Buemi, Oliver Rowland, Mitch Evans, Alexander Sims, Alexander Lynn, Antonio Felix Da Costa, José Maria Lopez.

Szerencsére az FE pilóták már megszokták az utcai pályákat és a szűk fordulókat, ezért nem okoztak tömegbalesetet már az első kanyarban. Az első kör után a sorrend változatlan maradt az élmezőnyben. Középen persze a szokásos csetepaték miatt folyamatosan egymásnak adták a pozíciókat a versenyzők. Az eddigi versenyektől eltérően az attack mode felfestése nem egy kanyar külső ívén volt, hanem egy rövidebb egyenes szakasz belső oldalán, ami miatt jelentősebb időveszteség nélkül lehetett aktiválni a 25 extra kilowattot.

Ahogy az összefoglalóból is kiderül, a monacói futamot Jean-Éric Vergne nyerte, aki ezzel a győzelemmel elsőként lett az évadban kétszeres futamgyőztes. A második helyre Oliwer Rowland küzdötte fel magát a harmadik helyre pedig idei legjobbját teljesítő Felipe Massa került.

Az összesítettben szintén Vergne foglalja el a legelőkelőbb helyet, de csupán egy pont az előnye Lottererrel szemben. A harmadik helyen álló Robin Frijns is csak 6 pont hátrányban van Vergnehez képest, szóval a hátralévő négy futamon még nagyon sok múlik. A bajnokság megnyerésére egyébként egészen a tizedik hely környékéig van matematikai esélye a pilótáknak, szóval aki eddig nem nézte a sorozatot, az is nyugodtan bekapcsolódhat, mert a mezőny majdnem fele még versenyben van az évad bajnoka címért.

Az összesített állása

A Formula-E 2018/2019-es szezonjának állása a monacói verseny után. Forrás: fiaformulae.com

A Formula-E világának híreiért és a futamok összefoglalóiért keresd a formula-e kategóriát itt az oldalon! A 2018/2019-es évad összes versenyének videóját és szöveges beszámolóját pedig az évad összefoglaló oldalán találod! Ha még több elektromos versenyautóra vágysz, a Formula-E futamok után nézd meg a Jaguar I-Pace-ek versenyét is!

Magyar Péter

Villamosmérnökként szakmai csodálattal tekintek minden elektromos járműre, ugyanakkor azt látom, hogy sok az ismerethiányból adódó ellenérzés irántuk. Írásaimmal ezen szeretnék pozitív irányban változtatni!