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
auto
2024. 04. 19. péntek

Tesla Roadster kihívó Koreából?

elektromos autó

A Hyundai és a Kia az utóbbi években nem csak hagyományos autóikkal ért el hatalmas sikereket az európai piacon, de világszerte bizonyította, hogy kiváló elektromos autókat képes gyártani. A Hyundai Ioniq elsősorban hatékony energiafelhasználásával, nem pedig teljesítményével tűnt ki az elektromos autók közül.
A Hyundai Kona a nagy akkumulátor kapacitásnak köszönhetően a hosszabb távra elektromos autóval utazók számára valóban Tesla konkurenst jelentett, természetesen kizárólag a hatótáv tekintetében, egyéb szempontól nem összehasonlítható egy mini SUV egy tágas amerikai lépcsőshátúval. A Kia Soul szintén egy érdekes színfolt az elektromos autók között, de ez a modell sem elsősorban a teljesítményével próbálta megnyerni a vásárlókat.
Most úgy tűnik a Hyundai és a Kia egy újabb kategóriába, az elektromos sport autók világába is belekóstolna, ugyanis bejelentettek egy együttműködést a horvát Rimac Automobili-vel, melynek keretében 80 millió Eurót fektet be a dél-korai multi.

A 2009-ben alapított Rimac Automobili áll a Concept_One és a hamarosan megjelenő Concept_Two mögött, melyek egyike talán Hyundai márkanév alatt léphet majd piacra. (forrás: Hyundai)

Bár a Rimac nem egy hatalmas cég, csupán 500 alkalmazottja van, és a horvát nem is egy klasszikus autógyártó nemzet, ennek ellenére néhány olyan dolgot tudtak már letenni az asztalra, amelyre egyértelműen felfigyelt a teljes iparág. Korábban együttműködtek már többek között olyan neves sportautó gyártókkal is, mint az Aston Martin, Jaguár és Porsche.

A beruházás során a tőke nagyobb részét, 64 millió Eurót, a Hyundai, a további 16 milliót a Kia adja. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy mikor jelenhet meg az utakon egy sportos elektromos Hyundai, de a partnerség során a vállalatok 2020-ig szorosan együttműködnek majd a Hyundai Motor N márkájú sportkocsi kifejlesztésében azzal a szándékkal, hogy később forgalomba is hozzák ezeket az autókat.
Euisun Chung, a Hyundai Motor Group ügyvezető alelnöke elmondta, hogy a Rimac egy innovatív cég, kiemelkedő képességekkel a nagy teljesítményű elektromos járművekben. Ideális partnernek tartja a Rimac-ot a tiszta üzemű sportkocsik elkészítéséhez.

Rimac Concept_Two

A tervezett sportkocsinak elektromos és nagy teljesítményű üzemanyagcellás változatát egyaránt tervezik.
A Rimac Automobili alapítója és vezérigazgatója, Mate Rimac a bejelentés során elmondta, hogy lenyűgözte a Hyundai Motor Group jövőképe, valamint azonnali és gyors kezdeményezőkészsége. Mindkét cél számára előnyös lehet az együttműködés, amelyben a Hyundai és a Kia tőkeerős befektetőként, a Rimac pedig szemléletével vehet részt.

Persze egy elektromos sportautó sosem lesz a mindennapos nagyvárosi utcakép része, olcsó és nagy hatótávolságú családi elektromos autókra van inkább szükség ahhoz, hogy a városaink levegője tisztább lehessen, azonban az új technológiák kifejlesztésére, tesztelésére, piaci tapasztalatok gyűjtésére nagyon is alkalmasak a magasabb áron, de kis darabszámban értékesíthető sportautók, ezen kívül egy izomautó arra is kifejezetten alkalmas, hogy felhívja egy gyártóra az emberek figyelmét, a legtöbb családapa észreveszi az utcán majd a Rimac által tervezett elektromos utcai versenyautót, aztán talán el is megy egy Kia kereskedésbe és megrendel egy elektromos Kia Nirot.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.