11 kW-os fedélzeti töltőt kap az új Hyundai Kona Electric

Külsőre nem változik, de intelligensebb lesz, és AC hálózatról gyorsabban fel lehet majd tölteni a Hyundai Kona Electric frissített változatát, melyet a kompakt SUV egy teljes évnyi forgalmazása után jelentett be a gyártó. A legfontosabb újdonság a három fázisú fedélzeti töltő lesz, mely a Hyundai szerint a korábbinál  sokkal nagyobb rugalmasságot kínál a vásárlóknak a villanyautó mindennapi töltése során. Jelenleg a tisztán elektromos Kona két akkucsomaggal választható, és 7,2 kW-os fedélzeti töltővel AC hálózaton körülbelül 9 óra 40 perc szükséges a 64 kilowattórás akkumulátor feltöltéséhez, 6 óra 10 perc pedig a 39,2 kWh-s aksihoz.

Az új Kona Electric megkapja továbbá a megújult IONIQ-családban debütáló Blue Link rendszert, amivel mobilapplikáción keresztül szabályozható a klíma, illetve feloldható a zár az ajtókon. A Blue Link intelligens öndiagnosztikára is képes, amely során értesíti a tulajdonost, ha valami nincs rendben az autóval, de abban is segíti a sofőrt, hogy hol parkolta le a járművet. Ez az alkalmazás a töltés során is jól jöhet, ugyanis kijelzi számunkra a töltés várható idejét, sebességét, és a betöltött hatótávot, de időzíteni is tudjuk a töltés kezdetét és végét. Súlyos baleset esetén az eCall szolgáltatás is vigyáz ránk, mely a légzsák kinyílását érzékelve értesíti a mentőket.

EZT OLVASTAD MÁR?  Egyre több a villanyautó, de van-e elég lítium?

Az új funkciókkal kibővült Konák kiszállítása állítólag még ez év végén megtörténik, ám az autóra a vállalat által nem várt óriási kereslet miatt Európa-szerte jelentős a várakozási idő, így érdemes késéssel számolni.

Autok:

Elektromos autót használsz?