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
auto
2024. 04. 27. szombat

Audi e-tron töltése 150 kW-tal Ionity töltőn

elektromos autó

Sokáig úgy tűnt, hogy az Ionity töltőhálózat egy korát meghaladó gigaberuházás lesz, mivel autó még nincs ami ki tudná használni a teljesítményét. Aztán szépen sorban jelentek meg azok az autók, amelyek 70-80-100 illetve akár 150 kW-tal is tudnak tölteni, így kezd értelmet nyerni a 350 kW-os maximális teljesítményre tervezett hálózat.

Aki hosszabb ideje használ már elektromos autót, az tudja, hogy a hosszabb utak megtételéhez szükséges idő nem csak a hatótávon, hanem a töltési sebességen is múlik, hiszen ha az autót nem lehet elég gyorsan tölteni, akkor nem érdemes vele gyorsan sem menni, hiszen egy alacsonyabb sebességnél a kisebb fogyasztás miatt végül időt nyerünk. Az Audi e-tronnal nem kell ilyen kompromisszumot kötni. Az Audi első elektromos autóját az Ionity első magyarországi töltőállomásán teszteltük.

Az Audi e-tron töltésének zsenialitása nem az, hogy nagy maximális teljesítménnyel tölt, hanem hogy ezt a nagy teljesítményt szinte bármilyen töltöttségi szintnél tudja, de még 80%-nál sem esik vállalhatatlan szint alá. Tehát ha úgy adódik, hogy 60%-os töltöttségnél kell megállni mosdóba vagy egy kávét meginni, akkor is számíthatunk a nagy teljesítményű töltésre.

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.