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
auto
2024. 03. 29. péntek

A BYTON 2019 év végén kezdi a sorozatgyártást – bepillantás az M-BYTE utasterébe

Júniusban nyílt napot tartott a BYTON, aminek keretében az érdeklődők betekinthettek a 800.000 négyzetméteres najnjingi gyárba. Az 1,4 milliárd eurós, Városligetnyi területű létesítmény építése még 2017. szeptemberében indult és hamarosan elkészül, a gyártósorokon jelenleg az utolsó simításokat végzik.

Majdnem Városligetnyi területen a BYTON gyára. (fotó: BYTON)

Ha minden a tervek szerint halad, akkor 2019. harmadik negyedévében már a tesztjármű gyártása zajlik majd a gyárban. A Constellium által készített alumínium akkumulátor házba a kínai CATL szállítja az akkumulátorokat. A dolgozók speciális képzést kapnak és az éles gyártást több hónapos próbaüzem előzi meg, mielőtt az egységek gyártása elindul az autók számára. A 335 hegesztőrobot már készen várja a termelést, de a festőüzem, présüzem is kész. A gyártó állítása szerint az automatizáltság a hegesztésnél 99 százalékos lesz.

Hegesztőgépek végeláthatatlan sora a BYTON gyárban. (fotó: BYTON)

Jelenleg több, mint 100 prototípus példány fut tesztpályákon és utakon világszerte, illetve különféle teszteknek van alávetve. Kiváló eredménnyel teljesítette az Euro NCAP és az IIHS 25% átfedésű ütközési tesztjét.

BYTON M-Byte műszerfal 48 hüvelykes kijelzővel (fotó: BYTON)

A BYTON Smart EV platformjára elsőként az M-Byte crossover épül, az acél-alumínium hibrid karosszériás villanyautó 45.000 dolláros kezdő árral kerül a vevőkhöz. A cégnek több kihelyezett részlege van, az Egyesült Államokban a Szilícium-völgyben készül az intelligens autó élményrendszer, mely a hatalmas kijelzőből, és több érintőképernyőből áll. Itt készül az önvezető rendszer és a teljes jármű integráció. A járműkoncepció és a formatervezés Münchenben készül, a központi telephely a kínai Najnjing. Az interaktív elektronikus rendszer a kínai Baidu OS-re épít, de 90 százalékban a BYTON-ra szabják. Lesz benne hangvezérlés, ezzel szabályozhatjuk a légkondicionálást, ablaknyitást, hangerőt, ablakok fényáteresztését és és az ígéretek szerint még sok mást is. A 48 hüvelykes képernyő kétharmadát a térkép teszi ki, biztonságosabbá téve a navigálást.

Kartámasz, előtte érintőképernyő. (Fotó: BYTON)

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

Lenkei Péter