PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 26. péntek

Október 23 az elektromos Mazda leleplezésének dátuma

elektromos autó

A Mazda elég sokáig kivárt, hogy belépjen az elektromos autók piacára, idén azonban nekiveselkedtek a feladatnak, és a közelmúltban Oslóban be is mutatták egy CX-30 karosszéria alá építve az elektromos platformjukat egy maréknyi újságírónak. Hangsúlyozták, hogy a végleges autó nem egy CX-30 lesz, az persze bizonyára nem véletlen, hogy épp ezt a modellt használták a teszteléshez, nagy valószínűséggel hasonló méretű és arányú elektromos SUV lesz az első villanyos Mazda.

A Mazda CX-3 karosszéria alatt az új EV platform található

Kevesebb, mint egy hónap múlva kiderülnek a részletek, ugyanis a Mazda tegnap bejelentette, hogy a Tokioi Motorshow előestéjére, október 23-ra ígéri az autó leleplezését. A platformról azt lehet tudni, hogy bár az első változat a tervek szerint tisztán elektromos lesz, később készülhet ugyanezeken az alapokon soros hibrid, konnektoros hibrid és hatótávnövelő (Range Extender) benzinmotorral ellátott autó is. A hibrid és REX változatba a Mazda Wankel motort tervez építeni. A platform a napjainkban leginkább gyakori elsőkerék meghajtáson kívül alkalmas összkerék meghajtásra, sőt, elvben akár hátsókerék meghajtású autók építésére is. A prototípus 35,5 kWh akkumulátorral rendelkezett és az elektromos autóból sem maradhat ki a Mazda G-Vectoring Control elnevezésű fejlett menetstabilizátor megoldása, ami a kanyarsebességre és stabilitásra gyakorol jótékony hatást.

Az autót a tervek szerint egy 105 kW (140 Le) teljesítményű, 265 Nm forgatónyomatékkal rendelkező villanymotor hajtja majd. A prototípuson CHAdeMO töltőcsatlakozó volt, de az ígéretek szerint Európába CCS Combo csatlakozóval érkezik majd az autó. A gyártó 50 kW DC és 6,6 kW AC maximális töltési teljesítményt ígért. Ez utóbbi az egyetlen információ amit a friss Mazda sajtóközlemény címlapfotója megerősít, ugyanis a képen látható Type2 csatlakozó csak az egy fázisú AC töltéshez szükséges érintkezők láthatók.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.