A Volvo XC40 azon személygépkocsik közé tartozik, melyre ránézünk, és azt kívánjuk, bárcsak tisztán elektromosnak építették volna meg a svédek: a szuperdivatos SUV dizájnja nagyon el lett találva, a kompakt kialakítás ellenére pedig bőven akad benne hely, nem véletlenül lett a márka második legnépszerűbb modellje az eggyel nagyobb XC60 után, és választották meg az év legjobb európai autójának 2018-ban. Az összképet mindössze az a fránya belsőégésű motor rontja el, melynek zajától egyelőre mindössze körülbelül 45 kilométer erejéig szabadulhatunk meg a nemrég megjelent T5 Twin Engine Plug-in Hybrid változat 10,7 kWh-s akkupakkjának köszönhetően. A jó hír viszont az, hogy a Volvonak is muszáj lesz villanyautókat gyártani, és az eladások egyik mozgatórugója a teljesen elektromos XC40 lesz. Apropó értékesítés, a Volvo kimondottan optimista, merthogy bár elektromobilitási pályafutásának meglehetősen az elején bandukol, úgy gondolja, hogy 2025-re az összes eladott autójának legalább fele tisztán elektromos meghajtású lesz, a többi pedig hibrid. Ehhez viszont egy csöppet fel kellene pörgetni a villanyautók gyártását. A jelenleg a kínai Geely tulajdonában álló autómárka október 16-án mutatja be legelső zéró kibocsátású modelljét, teljesítve a tavalyi ígéretét, miszerint még 2019 vége előtt lehull a lepel a sportterepjáróról. A következő hetekben folyamatosan érkeznek majd a részletek a tisztán elektromos XC40-ről, ám egyelőre be kell érnünk annyival, hogy a villanyautó az eddigi egyik legbiztonságosabb Volvonak ígérkezik. Persze ezt könnyen állítja az a vállalat, amelyik egész történelme során úttörő volt a sofőr és az utasok védelme tekintetében, és hírnevét is az autói kiemelkedő biztonságával szerezte. Egy 2018-as kutatás például megmutatta, hogy 14 éve tartó értékesítése során egyetlen ember sem vesztette életét az XC90-es terepjáróban az Egyesült Királyság útjain. Ám ahhoz, hogy a villanyos XC40 is hozza a svédektől elvárt szintet, a CMA padlólemezre épített autó szerkezetét némileg át kell tervezni az elektromos hajtáslánc beillesztése miatt, és külön figyelmet kell fordítani az akkumulátor védelmére. Az első villanyautó érkezésével a Volvo vezetéstámogató rendszerei is új generációt kapnak, ebben a modellben debütál az új Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), ami a modern kameráival és szenzoraival a későbbi önvezető rendszer alapjait fekteti le. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!