Lassan, de biztosan kezd körvonalazódni előttünk, hogy miképpen lesz képes akkumulátorral ellátni a következő 10 évre bejelentett 70 új elektromos modelljét, és több mint 22 millió villanyautóját a Volkswagen Group, egyértelmű ugyanis, hogy az ázsiai beszállítóktól való függőség hosszú távon a versenyképesség romlását eredményezné a cégcsoport számára. A saját akkucella gyártásának szándéka, és az európai gigagyárak építésének terveiről szóló hírek időnként fel-felbukkannak az interneten, de ez idáig kevés hivatalos információ látott napvilágot arról, hogy a Volkswagen saját Gigafactoryban, saját cellákat fog gyártani a Tesla-Panasonic pároshoz hasonlóan. A németek azonban nem tétlenkednek, a Volkswagen Group Components salzgitteri kiválósági központjában megnyitott a legelső kísérleti gyártósor az akkumulátor-cellák számára, jelezve, hogy a saját aksigyártást valóban komolyan gondolja a wolfsburgi vállalat.
Az alsó-szászországi létesítmény a villanyautó-elektronika, akkumulátor-rendszerek, illetve villanymotorok gyártásának is helyet ad, az új részlege pedig egy 100 millió eurós beruházásból jött létre, és körülbelül 300 szakértőnek ad munkát, akik innovatív gyártási folyamatokon törik majd a fejüket, cellákat fejlesztenek, és tesztelik azokat. A Volkswagen konszern autómárkái számára a salzgitteri központ lesz az akkumulátor-szaktudás fellegvára, itt születnek meg olyan megoldások, melyek növelik az autók hatótávját, vagy éppen csökkentik a nehezen hozzáférhető ásványkincsek iránti igényt. De nem csupán a cellagyártás kerül előtérbe, hanem az alapanyagok visszanyerése is: már épül ugyanitt egy pilot újrahasznosító üzem, melynek megnyitására 2020-ban kerül sor.
A salzgitteri tudásközpont a 2023 végén, 2024 elején induló akkumulátor-gyártás alapjait fekteti le, melyre a Volkswagen és a Northvolt közösen finanszírozott gigagyárában kerül sor ugyanezen a helyszínen. Ennek építése a jövő évben indul, és 16 gigawattórányi akkumulátorral látja el a villanyautókat évente, ami egy kis lépésnek tekinthető figyelembe véve, hogy 2025 környékén csak Európában 150 GWh környékén fog mozogni a VW akkumulátor iránti szükséglete – a beszerzés tehát még egy jó ideig az ázsiai akkuóriásoktól (LG, CATL, Samsung) fog történni.