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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Elkészült a Volkswagen tudásközpontja a saját akkucella-gyártáshoz

Lassan, de biztosan kezd körvonalazódni előttünk, hogy miképpen lesz képes akkumulátorral ellátni a következő 10 évre bejelentett 70 új elektromos modelljét, és több mint 22 millió villanyautóját a Volkswagen Group, egyértelmű ugyanis, hogy az ázsiai beszállítóktól való függőség hosszú távon a versenyképesség romlását eredményezné a cégcsoport számára. A saját akkucella gyártásának szándéka, és az európai gigagyárak építésének terveiről szóló hírek időnként fel-felbukkannak az interneten, de ez idáig kevés hivatalos információ látott napvilágot arról, hogy a Volkswagen saját Gigafactoryban, saját cellákat fog gyártani a Tesla-Panasonic pároshoz hasonlóan. A németek azonban nem tétlenkednek, a Volkswagen Group Components salzgitteri kiválósági központjában megnyitott a legelső kísérleti gyártósor az akkumulátor-cellák számára, jelezve, hogy a saját aksigyártást valóban komolyan gondolja a wolfsburgi vállalat.

Az alsó-szászországi létesítmény a villanyautó-elektronika, akkumulátor-rendszerek, illetve villanymotorok gyártásának is helyet ad, az új részlege pedig egy 100 millió eurós beruházásból jött létre, és körülbelül 300 szakértőnek ad munkát, akik innovatív gyártási folyamatokon törik majd a fejüket, cellákat fejlesztenek, és tesztelik azokat. A Volkswagen konszern autómárkái számára a salzgitteri központ lesz az akkumulátor-szaktudás fellegvára, itt születnek meg olyan megoldások, melyek növelik az autók hatótávját, vagy éppen csökkentik a nehezen hozzáférhető ásványkincsek iránti igényt. De nem csupán a cellagyártás kerül előtérbe, hanem az alapanyagok visszanyerése is: már épül ugyanitt egy pilot újrahasznosító üzem, melynek megnyitására 2020-ban kerül sor.

A salzgitteri tudásközpont a 2023 végén, 2024 elején induló akkumulátor-gyártás alapjait fekteti le, melyre a Volkswagen és a Northvolt közösen finanszírozott gigagyárában kerül sor ugyanezen a helyszínen. Ennek építése a jövő évben indul, és 16 gigawattórányi akkumulátorral látja el a villanyautókat évente, ami egy kis lépésnek tekinthető figyelembe véve, hogy 2025 környékén csak Európában 150 GWh környékén fog mozogni a VW akkumulátor iránti szükséglete – a beszerzés tehát még egy jó ideig az ázsiai akkuóriásoktól (LG, CATL, Samsung) fog történni.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.