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 Új részleteket árult el a BMW az i Hydrogen NEXT üzemanyagcellás meghajtású tanulmányautójáról, mely a vállalat első igazán fontos projektje az évtized második felében érkező hidrogénes személyautók felé vezető úton. A németek már jóval korábban, évtizedekkel ezelőtt is próbálkoztak az alternatív hajtás ezen fajtájával, 1979-ben a legelső hidrogéntankos BMW tesztautóként megszületett az 520h, 2013 óta pedig az üzemanyagcellás technológia legnagyobb pártfogójával, a Toyotával dolgozik együtt a müncheni gyártó. A 2019-es frankfurti IAA autókiállításon bemutatott hidrogénes X5-ös koncepciónak azonban már jóval komolyabb szerepe van a vállalat stratégiájában: azt a fajta tudást vetíti előre, amit néhány év múlva a vásárlók is megkapnak, amikor hidrogénes BMW-t vásárolnak. Az i Hydrogen NEXT üzemanyagcellás rendszere az oxigén és a hidrogén reakciója révén mintegy 125 kW (170 lóerő) teljesítményt generál. A legkönnyebb gáz két 700 bar nyomású tartályból érkezik, amik együttesen 6 kilogrammnyi hidrogént tárolnak. A hatótáv akár 600 kilométer is lehet, azzal az előnnyel, hogy az üzemanyag elhasználása után 3-4 perc alatt visszatölthetjük ugyanezt a hatótávot az autóba egy hidrogéntöltő állomáson. Az üzemanyagcellás rendszert a BMW iX3-ban debütáló ötödik generációs elektromos eDrive hajtáslánc-technológiája egészíti ki, előzéskor és gyorsuláskor az elektromos motor fölé épített nagy teljesítményű akkumulátor plusz erőt ad az autónak egészen 275 kW-ra (374 lóerőre) növelve a csúcsteljesítményt. Habár a technológia már megvan, a BMW i Hydrogen NEXT csupán 2022-ben kerül gyártásba, és akkor is csak egy közúti tesztelésre szolgáló kis szériában. Sorozatgyártott változat valószínűleg csak 2025 után érkezik, amikor is minden körülmény adott lesz a hidrogénes személygépjárművek piacra dobásához. Klaus Fröhlich, BMW AG igazgatótanácsának kutatás-fejlesztésért felelős tagja szerint ehhez elsősorban arra van szükség, hogy a hidrogén, mint energiahordozó előállítása lehetséges legyen környezetbarát módon tiszta elektromosságból, nagy mennyiségben, és versenyképes áron. Ha ez teljesül, a hidrogén akkor is eleinte más területeken, például a hosszú távú teherszállításban jelenik meg üzemanyagként, s csak később terjed át a személyi közlekedésre. Jelenleg továbbá a szükséges töltőinfrastruktúra sem áll rendelkezésre hidrogénes autók használatához. Amikor viszont eljön az ideje, hogy a BMW valóban elinduljon ezen az úton, akkor az X-terepjárócsalád kapja meg elsőként a hidrogéntartályokat. https://villanyautosok.hu/wp-content/uploads/2020/03/2020-03-30_bmw_i_hydrogen_next_04.mp4 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!