Megmutatta a hidrogénes X5 hajtásláncát a BMW
Új részleteket árult el a BMW az i Hydrogen NEXT üzemanyagcellás meghajtású tanulmányautójáról, mely a vállalat első igazán fontos projektje az évtized második felében érkező hidrogénes személyautók felé vezető úton. A németek már jóval korábban, évtizedekkel ezelőtt is próbálkoztak az alternatív hajtás ezen fajtájával, 1979-ben a legelső hidrogéntankos BMW tesztautóként megszületett az 520h, 2013 óta pedig az üzemanyagcellás technológia legnagyobb pártfogójával, a Toyotával dolgozik együtt a müncheni gyártó. A 2019-es frankfurti IAA autókiállításon bemutatott hidrogénes X5-ös koncepciónak azonban már jóval komolyabb szerepe van a vállalat stratégiájában: azt a fajta tudást vetíti előre, amit néhány év múlva a vásárlók is megkapnak, amikor hidrogénes BMW-t vásárolnak.
Az i Hydrogen NEXT üzemanyagcellás rendszere az oxigén és a hidrogén reakciója révén mintegy 125 kW (170 lóerő) teljesítményt generál. A legkönnyebb gáz két 700 bar nyomású tartályból érkezik, amik együttesen 6 kilogrammnyi hidrogént tárolnak. A hatótáv akár 600 kilométer is lehet, azzal az előnnyel, hogy az üzemanyag elhasználása után 3-4 perc alatt visszatölthetjük ugyanezt a hatótávot az autóba egy hidrogéntöltő állomáson. Az üzemanyagcellás rendszert a BMW iX3-ban debütáló ötödik generációs elektromos eDrive hajtáslánc-technológiája egészíti ki, előzéskor és gyorsuláskor az elektromos motor fölé épített nagy teljesítményű akkumulátor plusz erőt ad az autónak egészen 275 kW-ra (374 lóerőre) növelve a csúcsteljesítményt.