PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
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

A Detroiti Autószalon a következő néhány hónapra tervezett jelentősebb autókiállítások utolsó végváraként állt szemben a COVID-19 pusztító seregével szemben, de végül elvesztette a csatát: a szervezők tegnap hivatalosan is bejelentették, hogy a koronavírusra való tekintettel idén már nem lesz megtartva a rendezvény. A döntés egyáltalán nem meglepő, hiszen az elmúlt napokban drámaian megugrott a fertőzöttek száma az Egyesült Államokban – míg tíz nappal ezelőtt még „csak” 10 000 betegről tudtak a hatóságok, addig mostanra több mint 100 000 ember hordozza bizonyítottan a vírust az országban, túllépve a kínai megbetegedések számát is a hivatalos adatok szerint.

Forrás: NAIAS

A NAIAS (North American International Auto Show) néven is ismert autókiállítás június 7-én nyitotta volna meg kapuit, és egészen 20-áig tartott volna, ám az idei kimaradással két és fél év telik el a legutóbbi és a következő, 2021. júniusi alkalom között. Ennek az az oka, hogy az eseményt egészen mostanáig még januárban tartották, ám mivel a szintén januári CES elektronikai szakkiállítás egyre több autós tartalommal bővül, a szervezők jobbnak láttak egy másik hónapot választani.

Forrás: GM

Az amerikai autóipar szívében évente megrendezett autókiállítás sosem volt igazán az elektromos meghajtású újdonságok svédasztala, mindig is a Ford, General Motors, és a Fiat-Chrysler gigantikus pick-upjainak és divatterepjáróinak színpadául szolgált. Ám ahogyan ezek a vállalatok is kezdenek apránként az elektromobilitás felé fordulni, úgy számíthatunk egyre több elektromos modellre Detroitban is.

Forrás: GM

A General Motors például egy márciusi villanyautós nap keretében bemutatta Ultium elnevezésű moduláris rendszert, mellyel párhuzamosan számos teljesen új tisztán elektromos modellt bejelentett. Köztudott, hogy érkezik a Chevy Bolt EV új változata, egy villanyos GMC Hummer és SUV, valamint egy zéró emissziós Cadillac is, miközben a Fordnál sem tétlenkednek, készül a Lincoln márka első villanyautója. A Volkswagen I.D. 4 premierjének is ez a rendezvény adott volna otthont. Remélhetőleg az autógyártók a járvány ellenére sem hagynak minket információk nélkül, és digitális úton megoldják a bemutatókat, ahogyan a Genfi Autószalon lefújásakor is történt. A NAIAS helyszínén ideiglenes kórházat húznak fel a hatóságok.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.