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
auto
2024. 04. 19. péntek

Ma újraindult az I.D. 3 sorozatgyártása a Volkswagen zwickaui létesítményében, miután az március 20-án a koronavírus miatt leállásra kényszerült. A német autógyártó szóvivője az Autonews hírportálnak elárulta, hogy a gyár több mint egy hónapos bezárása, valamint a villanyautó igencsak súlyosnak tűnő szoftverproblémái ellenére a Volkswagen továbbra is az eddig hangoztatott nyári dátummal számol az autók átadásához, amikor is 30 000 első kiadású I.D. 3 indul el egyszerre a megrendelőjéhez. A gyártás azzal a szoftververzióval történik, ami adott időpontban éppen rendelkezésre áll, és közvetlenül a kiszállítás előtt frissítik majd fel a legújabb változatra. Ha nem sikerült minden hibát hiánytalanul javítaniuk a fejlesztőknek, akkor a járművek bizonyos funkciók nélkül érkezhetnek majd meg a vásárlókhoz, de a gyártó azt ígéri, hogy ezt folyamatos frissítésekkel orvosolja az azt követő hónapokban. Ugyanakkor Jürgen Stackmann marketingigazgató az alábbi videóban azt állítja, a villanyautóban minden funkció elérhető, és a szoftvernek már csak néhány végső simításra van szüksége:

A gyártósorok leállása előtti napokban Zwickau napi több mint 100 darab MEB-padlólemezes I.D.3-at gurított ki magából. Előreláthatólag június elején leáll a Golf kombi változatának termelése, amelyet követően felszabadul a hely további tisztán elektromos modellek számára: itt készül majd az I.D. 4, valamint az Audi Q4 e-tron, és a Seat el-Born koncepciók végleges változata is. A maximális kapacitás elérése legkésőbb a jövő év elejére várható, évi 330 000 villanyautóval. A Volkswagen pozsonyi gyára az e-Up! elektromos kisautó gyártósorával hétfőn indult újra, míg más európai és amerikai autógyártó létesítmények megnyitására a jövőhéten kerül sor.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.