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
auto
2024. 04. 26. péntek

Zwickauban kerül gyártásba az elektromos Audi Q4 e-tron

elektromos autó

A Seat el-Born mellett egy másik házon belüli vetélytársat is kap a Volkswagen ID.3, ugyanis az Audi bejelentette, hogy gyártásba kerül a Genfi Autószalonon koncepcióautóként bemutatott Q4 e-tron. A  Volkswagen MEB elektromos platformjára épülő 4,59 m hosszú, 1,90 m széles és 1,61 m magas Audi Q4 e-tron az az ID.3-mal és a el-Bornnal együtt a kompakt osztályba tartozik. Az autó sorozatgyártása 2020 végén kezdődhet.

A platform megosztása a csoport márkái között jelentős költségmegtakarítást jelent a Volkswagen csoport számára, így a gazdaságosabb gyártásnak köszönhetően korábban jöhet el a hagyományos és az elektromos modellek között régen várt árparitás. Az Audi Q4 e-tron alkatrészei ugyanazokban a gyárakban készülnek, ahol az MEB alapra épülő többi modell esetében, azaz a meghajtó modulokat  Kasselben, a villanymotor alkatrészeket Salzgitterben, a futómű alkatrészeket pedig Brunswickban gyártják majd. Tehát ennek a modellnek a villanymotorja az Audi e-tronnal ellentétben nem Magyarországon készül majd.

2025-ig az Audi további, összesen legalább 30, részben vagy teljesen elektromos modell piacra dobását tervezi, melyek közül több a Porsche-val közösen fejlesztett PPE (Premium Platform Electric) alapokra épülnek majd. Az Audi első PPE platformra épülő elektromos modellje az A5 Sportback méretű kupé lehet. A PPE platformot nagyobb méretű villanyautók gyártására használják majd.

Az Audi Q4 e-tron a Volkswagen csoport MEB platformjára épül majd Zwickauban

Az Audi tervei szerint 2025-ben az eladásaik 40%-át elektromos autók jelentik majd. A gyártó a teljes gyártási folyamatot környezetbarátabbá kívánja tenni. A cél, hogy 2025-re valamennyi gyáruk teljesen karbonsemleges legyen.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.