Közös céget alapít a Daimler és a Volvo Trucks

Közös vállalkozást alapít a hidrogénalapú üzemanyagcellás technológia fejlesztésére, gyártására és értékesítésére a közúti teherszállítás két legfontosabb szereplője, a Daimler és a Volvo Trucks – jelentette be a két vállalat a mai napon egy közleményben. Az egyelőre meg nem nevezett, 50%-ban német, 50%-ban svéd tulajdonú cég egy teljesen független entitásként fog majd működni, ahol a Daimler és a Volvo Trucks osztozik a szaktudáson és az üzemanyagcellás rendszerek előállításával járó költségeken, miközben minden más területen versenytársak maradnak.

Ha az együttműködés sikeres, az évtized második felére mindkét járműgyártó rendelkezik majd saját, hosszútávú szállításra alkalmas, károsanyag-kibocsátásmentes üzemanyagcellás nehéz tehergépjárművel. A közös vállalkozás központja a németországi Nabern lesz, ami jelenleg a Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH főhadiszállásaként szolgál, míg a sorozatgyártásnak Németország és Kanada is otthont ad majd.

„A szállítmányozás és a logisztika mozgásban tartják a világot, és az áruszállítás iránti igény továbbra is növekszik. A ténylegesen széndioxid-semleges szállítás elektromos hajtásláncokkal kivitelezhető, amelyeknél az energia akkumulátorokból származik, vagy a fedélzeten keletkezik az elektromosság hidrogén átalakításából. A teherautók számára az üzemanyagcella egy fontos technológia a nehéz rakománnyal és a nagy távolságokkal való megbirkózáshoz, a Daimler pedig jelentős szakértelmet halmozott fel ezen a területen a Mercedes-Benz üzemanyagcellás részlegének köszönhetően az elmúlt két évtizedben. Ez a közös kezdeményezés a Volvo Csoporttal egy mérföldkő afelé, hogy üzemanyagcellás teherautókat és buszokat küldhessünk az utakra” – nyilatkozta Martin Daum a Daimler igazgatótanácsának tagja.

Üzemanyagcellás hajtáslánc összeszerelése Németországban, Forrás: Daimler

Martin Lundstedt, a Volvo Csoport vezérigazgatója szerint a karbonsemleges Európát elképzelő úgynevezett Európai Zöld Megállapodás (Green Deal) megvalósításához az is szükséges, hogy a teherfuvarozás elektromosítása ne kizárólag akkumulátoros elektromos járművekkel történjen, de kiemeli, hogy az üzemanyagcellás technológia terjedéséhez más intézményeknek is részt kell venniük az ilyen kezdeményezésekben, elsősorban a töltőinfrastruktúra kiépítése terén.

A Mercedes-Benz GLC F-CELL hajtóművének tesztelése, Forrás: Daimler

A két vállalat által aláírt előzetes együttműködési nyilatkozat egyelőre semmilyen kötelezettséggel nem jár, a végleges szerződés 2020 harmadik negyedévében várható, akkor remélhetőleg több konkrétumot is megtudhatunk a Daimler és a Volvo Trucks hidrogénes terveiről.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.