Itt egy új elektromos Mustang

A Ford marketingesei bizonyára arra játszanak, hogy minél inkább lerombolják a Mustang fél évszázad alatt felépített benzinfüstös arculatát, annál népszerűbb lehet a tisztán elektromos meghajtással felszerelt Mustang Mach-E a régimódibb gondolkodású vásárlók körében is, hiszen immár a második egyszeri villanyos darabot mutatják be ebből a világhírű izomautó-családból. A tavalyi Mustang Lithium legfontosabb feladata a gyártó elektromos hajtáslánc-elemeinek tesztelése volt, a vadonatúj Mustang Cobra Jet 1400 viszont a gyorsulási versenyekre született, és közönség előtt fogja lealázni a pöfögő ócskavasakat a pályán.

A villanyautó nevében szereplő 1400 a lóerők számára utal, de a rajtvonalról történő kirobbanásért felelős azonnali nyomatékból is körülbelül ennyi van az autóban, newtonméterben mérve. A Ford Performance aszerint fejlesztette az elektromos pályagépet, hogy az mindennél gyorsabb legyen egy negyedmérföldes futamon: a sprintidő a 8 másodperces tartomány alsó részén mozog, a végsebesség pedig a 270 km/h-t is elérheti a körülbelül 400 méteres vágtán. Összehasonlításképpen, a jelenlegi csúcstartó, a Dodge Challanger SRT Demon 9,65 másodperc alatt teljesítette a távot 2018-ban, 225 km/h-ig gyorsulva. A villanyautók között a Porsche Taycan Turbo S a rekorder 10,47 szekundummal.

A Mustang Cobra Jet 1400 egyébként nemcsak egy jó marketingfogás a Mach-E számára, hanem egyben egy válasz is a legnagyobb vetélytárs mozgolódására. A General Motors alá tartozó Chevrolet ugyanis már 2018-ban kibocsátásmentes meghajtást tett ikonikus Camarojába, sőt, tavaly egy 1962-es C-10 pick-uppal is megtette ugyanezt. Ezeket egymás ellen küldeni minden idők legcsendesebb és legtisztább amerikai gyorsulási versenye lenne.

Az új Mustangot még idén látni fogja élőben a közönség egy futamon, de a Motor Trend Hard Cell című új műsorában is feltűnik. A fejlesztésben az MLe Racecars, Watson Engineering, AEM EV, és a Cascadia is részt vett.

Elektromos autót használsz?