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 A Ford marketingesei bizonyára arra játszanak, hogy minél inkább lerombolják a Mustang fél évszázad alatt felépített benzinfüstös arculatát, annál népszerűbb lehet a tisztán elektromos meghajtással felszerelt Mustang Mach-E a régimódibb gondolkodású vásárlók körében is, hiszen immár a második egyszeri villanyos darabot mutatják be ebből a világhírű izomautó-családból. A tavalyi Mustang Lithium legfontosabb feladata a gyártó elektromos hajtáslánc-elemeinek tesztelése volt, a vadonatúj Mustang Cobra Jet 1400 viszont a gyorsulási versenyekre született, és közönség előtt fogja lealázni a pöfögő ócskavasakat a pályán. A villanyautó nevében szereplő 1400 a lóerők számára utal, de a rajtvonalról történő kirobbanásért felelős azonnali nyomatékból is körülbelül ennyi van az autóban, newtonméterben mérve. A Ford Performance aszerint fejlesztette az elektromos pályagépet, hogy az mindennél gyorsabb legyen egy negyedmérföldes futamon: a sprintidő a 8 másodperces tartomány alsó részén mozog, a végsebesség pedig a 270 km/h-t is elérheti a körülbelül 400 méteres vágtán. Összehasonlításképpen, a jelenlegi csúcstartó, a Dodge Challanger SRT Demon 9,65 másodperc alatt teljesítette a távot 2018-ban, 225 km/h-ig gyorsulva. A villanyautók között a Porsche Taycan Turbo S a rekorder 10,47 szekundummal. A Mustang Cobra Jet 1400 egyébként nemcsak egy jó marketingfogás a Mach-E számára, hanem egyben egy válasz is a legnagyobb vetélytárs mozgolódására. A General Motors alá tartozó Chevrolet ugyanis már 2018-ban kibocsátásmentes meghajtást tett ikonikus Camarojába, sőt, tavaly egy 1962-es C-10 pick-uppal is megtette ugyanezt. Ezeket egymás ellen küldeni minden idők legcsendesebb és legtisztább amerikai gyorsulási versenye lenne. Az új Mustangot még idén látni fogja élőben a közönség egy futamon, de a Motor Trend Hard Cell című új műsorában is feltűnik. A fejlesztésben az MLe Racecars, Watson Engineering, AEM EV, és a Cascadia is részt vett. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!