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 Az eddig látott egyik legkülönlegesebb elektromossá alakítást vitte véghez az amerikai Shift EV csapata a világhírű énekes és dalszövegíró, Johnny Cash egykori autóján. Az 1970-es Rolls-Royce Silver Shadow műszaki állapota sokat romlott az évek során, ezért döntött úgy a jelenlegi, anonim tulajdonos, hogy felújíttatja, ám ami egy egyszerű restaurációnak indult, végül egy több évig tartó elektromosítási projektté nőtte ki magát. A klasszikus külső ne tévesszen meg senkit, merthogy annak ellenére, hogy kívül-belül a brit oldtimer eredeti stíluselemeit láthatjuk, a meghajtás teljes egészében modernizálva lett. Olyannyira, hogy a restaurátorok nem vacakoltak leselejtezett alkatrészekkel sem, az autóba egy vadonatúj Tesla Model S darabjai kerültek, amit a tulajdonos csak azért vásárolt, hogy a csapat szétszedje, és a Rolls-Royce-ba építse. A konverziót úgy akarták kivitelezni a készítők, hogy annak se a karosszériáján, se az utasterében ne legyen nyoma, és a projekt kezdetekor még ők maguk sem tudták, hogy a Tesla rendszerei hogyan lesznek képesek majd működőképessé tenni az autót. A legnagyobb kihívást az okozta, hogy összehangolják az elektromos hajtást a hagyományos meghajtás kezelőrendszereivel, azaz például hogy a villanyautót is a kézi váltókar tegye sebességbe, illetve az akkumulátor töltési szintje az üzemanyagszint-jelzőn jelenjen meg – magyarázzák a mérnökök a Digitaltrends hírportálnak adott interjúban. Mindez sikerült is, így alighanem ez a legjobban integrált Tesla-alapú elektromos átalakítás, ami valaha készült. Nem lehetett persze minden módosítást elkerülni, biztonsági okokból szükség volt többek között egy kis OLED kijelző beépítésére, ami az autó figyelmeztető jelzéseit jeleníti meg. A 75 kWh-s akkupakk beszerelését viszonylag megkönnyítette a Rolls-Royce nagy tengelytávolsága, ám a klasszikus közel 25 centivel keskenyebb, mint a Model S, és egy 50 éves benzines masina alapvetően teljesen másképp épül fel, mint egy 2016-os villanyautó, így az építőknek meggyűlt a baja azzal, hogy mindent a megfelelő méretre faragjanak, és oda tudják beilleszteni, ahova kell. További problémát jelentett a Tesla modern számítógép-, és érzékelőrendszerének átültetése és átkonfigurálása oly módon, hogy az megfelelően működjön. Ehhez meg kellett tartani az elektromos szedán digitális kijelzőit és érintőképernyőjét, ám ezek nem kaphattak helyet a retro utastérben, így a csomagtartóba költöztek. Nem hétköznapi megoldás, és nyilvánvalóan nem is tűnik praktikusnak, ám ne felejtsük, hogy minden funkció, amire a sofőrnek szüksége van az autóban, az eredeti vezérlőkkel irányítható. A Tesla-hajtásnak köszönhetően a Rolls-Royce csendesebb és tisztább lett, simábban fut, teljesítménye megduplázódott (382 lóerő), és sokkal jobban gyorsul. A hatótáv sem mondható kevésnek, egy töltéssel akár 200 mérföldet (320 kilométert) is el tud menni az autó. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!