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
auto

Extrém olcsó villanyautókkal tör be az Egyesült Államokba a Kandi. A kínai autógyártó tavaly jelentette be a típusengedély megszerzését első két tisztán elektromos modellje számára az amerikai piacon, most pedig új részleteket is elárult a K23 és K27 nevet viselő járművekről. Két aprócska, kompakt városi autóról van szó, melyek kis tudással, de az ország legalacsonyabb áraival csalogatják magukhoz azokat a vásárlókat, akiknek kevésbé fontos a hosszú családi kirándulásra ideális tágas utastér, és a csinos megjelenés.

A kisebbik autó, a K27 egy 17,69 kWh-s akkupakkot rejt az aljában, ami az optimista becslések szerint 160 kilométernyi utazást jelent újratöltés nélkül. A modell indulóára 20 499 dollár, ami a szövetségi támogatással 12 999 dollárra csökken, de egyes államokban akár 10 000 dollár (2,94 millió forint) környékére is levihető.

A K23 némileg nagyobb, de még mindig a kompakt szegmens erősíti. Dimenziói egy nagyobb akkumulátor elszállásolását is lehetővé tették, a 41,4 kWh-s akkupakk a gyártó szerint akár 290 kilométeres hatótávot is adhat a NEDC szerint. Ez 29 999 dollárról indul, de támogatásokkal együtt már 20 000 dollár környékén hazavihető.

 

 

A villanyautók megrendelése augusztusban indul, a kiszállítás pedig az év végén, de az értékesítés kezdetben Dallas környékére koncentrálódik, ahol a Kandi megvásárolt egy kereskedési engedéllyel rendelkező helyi céget. Augusztus 18-án egy virtuális prezentációban még több információ kiderül arról, hogy miként tervez terjeszkedni a kínai autógyártó az Egyesült Államokban.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.