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
auto
2024. 04. 16. kedd

Tovább bővíti együttműködését a Daimler és a CATL a tavalyi bejelentés után, mely szerint 2021-től a kínai akkumulátor-gyártó biztosítja a német vállalat busz-, és teherautó-divíziójának termékei (eActros, Freightliner eCascadia, Freightliner eM2) számára a modulokat. A partnerek most még szorosabb összefogásról írnak, amelynek eredményeként új, csúcstechnológiás akkumulátorokkal elektromosítják a Mercedes-Benz modellpalettáját. A CATL első számú beszállítóvá válik az autógyártó Electric First stratégiájában, amely nemcsak a lehető legfejlettebb akkutechnológia alkalmazását foglalja magában, hanem azt is, hogy ezek az energiatároló alkatrészek széndioxid-semlegesen kerüljenek gyártásba.

Forrás: CATL

A megállapodás különböző megoldások egész sorozatára kiterjed, azaz míg a Mercedes-Benz Vans kisteherautói komplett akkumulátor-rendszereket kapnak a kínaiaktól, a személyautókhoz cellákból felépített modulokat szállít a CATL, sőt, újdonság, hogy az autógyártó a cell-to-pack dizájnt is átveszi, aminél a cellák a hagyományos modulok nélkül egyenesen az akkupakkba kerülnek.

„Vezető pozíciót szeretnénk az akkumulátor-technológiák terén, így most egyesítjük saját kutatási és fejlesztési tapasztalatainkat partnerünkével. Csúcsmodern akkurendszereket integrálva építünk olyan luxusautókat, melyek kiemelkedő hatótávolsággal, töltési sebességgel, biztonsággal és fenntarthatósággal bírnak. A CATL-lel való együttműködés felgyorsítja a karbonsemlegességre történő átállásunkat”- mondta Markus Schäfer, a Daimler AG és a Mercedes-Benz AG igazgatósági  tanácsának tagja.

Hogy pontosan mit is kíván elérni együtt a két vállalat, abból hamarosan kapunk is egy kis ízelítőt, az idén bemutatkozó, és 2021-ben gyártásba kerülő EQS csúcsszedán ugyanis már a CATL cellamoduljait hordozza majd, és a németek állítása szerint több mint 700 kilométert is el tud majd menni egy töltéssel a WLTP szerint. A Merci azt is hozzáteszi, hogy a töltési sebesség is duplájára nő a jelenlegi modellekéhez képest – a gyártó egyetlen elérhető tisztán elektromos autója, az EQC, DC hálózaton maximálisan 110 kW-os teljesítményt képes elérni, és nagyjából 440 km/h-s sebességgel veszi fel az energiát.

Forrás: Daimler

A CATL jelenleg a világ legnagyobb akkumulátor-gyártó vállalata, 2019-ben 40,25 GWh-nyi elektromosautó-aksit értékesített partnerei számára, melyek között olyan nagy autógyártókat találunk, mint a Toyota, Volkswagen, vagy a Volvo. Ezen felül nemrég a Tesla is csatlakozott a vásárlók sorába, valamint a BMW iX3-hoz is a CATL szállítja az aksit. A kínaiak első európai létesítménye már épül Erfurtban, aminek 2022-es elindulását követően jelentősen kisebb távolságot kell megtenniük az akkumulátoroknak a BMW, a Mercedes-Benz, és más európai cégek autógyáraiba.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.