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 Megjelent a legelső, és alighanem a legfontosabb európai piacán, Norvégiában a Lexus UX 300e, a Toyota prémium autómárkájának első tisztán elektromos meghajtású modellje három felszereltségi szinttel választható a skandináv országban. Legolcsóbban a Comfort csomaggal vihető haza a villanyautó, ez 410 120 norvég koronás kezdő listaáron érhető el, azaz átszámítva körülbelül 38 100 eurót kell fizetniük a norvég vásárlóknak a 150 kW teljesítményű autóért. A felszereltség következő szintjén a Premium található körülbelül 41 800 eurós kezdőárral, a legtöbb extrát pedig a Luxury csomag tartalmazza átszámítva 46 200 euróért cserébe. A Lexus októberben kezdi kiszállítani a villanyautókat az első megrendelők számára, s norvég forrásokból az is kiderült, hogy több mint ezer példány leszállítását tűzte ki célul még ebben az évben. Egy norvég kereskedő szerint ez igencsak ambiciózus, de egyáltalán nem lehetetlen, tekintve a márka népszerűségét és az elektromos autók iránti keresletet az országban. Egy Comfort felszereltségű UX 300e egyébként csak egy kicsivel olcsóbb, mint például egy Tesla Model 3 SR+, de a körülbelül 300 kilométeres WLTP hatótávja lényegesen kevesebb, mint amire a kaliforniai autógyártó modellje képes, ráadásul sokan a maximum 50 kW-os DC töltéssel sem fognak tudni megbarátkozni. A japánok oldalán áll ellenben a valóban prémium minőség, és a 30 éves működés során szerzett elégedett és márkahű vásárlói kör. A Nybiltester információi szerint a 10 éves/ 1 millió kilométeres garancia az aksira 70%-os kapacitásig Norvégiában is érvényes lesz. A Lexus állítása szerint Portugália és Hollandia is megkapja az autót még ebben az évben, Európa többi piacán pedig 2021-ben indul a forgalmazás. Bemutatta első villanyautóját a Lexus Egymillió kilométeres garancia a Lexus villanyautójának aksiján Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!