Új technológiai stratégiai együttműködést jelentett be tegnap a Mercedes-Benz és az Aston Martin, melynek keretein belül a Daimlerhez tartozó német autógyártó saját hajtásrendszereihez biztosít hozzáférést a brit sportautó-márka számára. Cserébe a Merci részvényeket kap a következő három éven keresztül, összesen 286 millió angol font értékben, amivel az Aston Martinban való részesedését nem több mint 20%-ra növeli. Az újonnan bejelentett összefogás már meglévő alapokra épül, a két vállalat együttműködése ugyanis 2013-ban megkezdődött, amikor a Mercedes AMG V8 motorokat, és más alkatrészeket kezdett szállítani partnerének, aminek ellenében 5%-os tulajdonjogot kapott. Az Aston 2018-as tőzsdei bevezetése, és további finanszírozási fordulók után jelenleg 2,6%-os részesedéssel rendelkezik a stuttgarti cég az Aston Martinban. Aston Martin Rapide E Hogy pontosan milyen technológiákra terjed ki a megállapodás, azt nem részletezték a felek, ám azt elárulták, hogy a megosztott hajtásrendszerek között vannak hibridek és teljesen elektromosok is, így lekerül a brit márka válláról az elektromos hajtáslánc költséges fejlesztésének terhe. Az elmúlt években próbálkozott saját villanyautót összehozni az Aston Martin, koncepció formában be is mutatta a Rapide E-t, ám a vállalat pénzügyi problémáira válaszul az igazgatótanácsba újonnan csatlakozó milliárdos és legnagyobb részvényes, Lawrence Stroll leállította a projektet, és minden más villanyautós terv, köztük a Lagonda márka teljesen elektromos gyártóként való újjáélesztése is felfüggesztésre került. Aston Martin V6: villanyautózás 6 év múlva Az Aston Martin vezérigazgatója, Tobias Moers azt nyilatkozta, hogy a Mercedestől kapott alkatrészek már a jövő évben megjelenhetnek autóiban, ám a mostani stratégiája szerint 2025-nél előbb nem dob piacra teljesen elektromos meghajtású modellt, így az együttműködés eredményeit eleinte belsőégésű motorral hajtott járművekben láthatjuk. A hibridek azonban egyre nagyobb szerepet kapnak az értékesítésben, a britek számításai szerint 2024-re az összes eladott autójuk 20-30%-a ilyen alternatív meghajtású masina lehet. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!