PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAxL2h5dS1rYW1wYW55b2stZXYtaGF2YXNwcm9kdGVydi0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTE5NDB4NTAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Szegény ember Teslája – Hyundai Ioniq Androidos fejegység okosítása

villanyautózás a gyakorlatban

A múlt héten megjelent a Villanyautósok Youtube csatornáján egy videónk 10+1 dolog, amit imádok a Hyundai Ioniqban címmel. A +1. pont az autó okosítható Androidos fejegysége volt, ami kicsit felbolygatta az Ioniq (és a Kona, e-Niro, Soul) tulajdonosokat, rengetegen kerestek meg és kérték,  hogy erről mondjak többet, így készítettünk erről is egy videót.

Ha valaki nem látta volna a videót, mindenképp nézze meg, de röviden itt is összefoglalom miről szólt az utolsó pont. Számos Hyundai és Kia modell fejegysége gyakorlatilag egy LG gyártmányú Androidot futtató tablet, amelyre néhány gyári beállítás módosításával lehetőségünk lesz saját alkalmazások telepítésére, így az autó képernyőjén futhat a Waze, a Youtube, online TV vagy rádió alkalmazások, valamint kifejezetten az autóhoz fejlesztett applikációk, például az IoniqInfo, amivel részletes vezetési és energiafogyasztási információkat jeleníthetünk meg, vagy az ABRP Transmitter, amely a népszerű aBetterRoutePlanner nevű villanyautós navigációs alkalmazást kiegészítve Tesla-szerű útvonaltervezést tesz lehetővé, azáltal, hogy fontos adatokat (GPS koordináta, akku töltöttségi szintje, pillanatnyi fogyasztás) küld az ABRP szerverére, így egy hosszabb útvonal tervezésekor a szoftver az autó adatait is figyelembe véve tudja megtervezni a töltési pontokat.

A videóban is hangsúlyoztam, de itt is leírom, hogy akár tönkre is lehet tenni a fejegységet, ha nem megfelelő applikációt telepítünk, ha nem megfelelő firmwaret telepítünk fel, ha a firmware frissítést nem gyári állapotból indítjuk el, ezért frissítés vagy szervizlátogatás előtt mindig állítsuk vissza a gyári alapbeállításokat (nem tudhatjuk, hogy a szervizben nem szeretnék-e frissíteni az autón futó szoftvert).

Akit nem sikerült elijeszteni a fenti figyelmeztetéssel, nézze meg az alábbi videót, amelyben a 181002 és a 191209 szoftver verziókkal bemutatom az eljárást egy Ioniq modellen. Elképzelhető, hogy Kona, Soul vagy Niro típusokkal is működik valamelyik módszer, de ezt saját autó hiányában nem tudtam kipróbálni, ha valaki megteszi, hozzászólásban mindenképp számoljon be az eredményről.

Végül néhány technikai információ, szöveges kiegészítés és hivatkozás a videóhoz, amely a videó végignézése nélkül nem feltétlenül lesz érthető:

A 181002 (és valószínűleg minden 19xxxx-nél régebbi) szoftver verzión engedélyezhető a külső forrásból származó applikációk telepítése, így egy pendrive-ról telepíthetők az APK fájlok.

A 191209 (és valószínűleg egyéb 19xxxx verziók) esetén Androidos mobiltelefonról távolról telepíthetők az Easy Fire Tool applikációval az APK fájlok.

Működő Waze verzió 4.52.2.2

A mobiltelefonra telepítendő alkalmazások:

Az autóra telepíthető alkalmazások:

IoniqInfo – Vezetési és energiafogyasztással kapcsolatos információk megjelenítése az akku pillanatnyi töltöttségétől kezdve a GPS szerint mért pontos sebességen keresztül a motor, légkondicionáló, PTC fűtőszál által felhasznált, valamint a regeneratív fékezéssel visszanyert energiáig, mindez részletezve a pillanatnyi, az utolsó bekapcsolás, utolsó töltés, A és B trip szerint.

IoniqInfo

CtsTestStarter – Application manager a régebbi szoftverek esetén az applikációk fizikai gombokhoz rendeléséhez szükséges, újabb szoftvernél enélkül egyáltalán nem érjük el a telepített alkalmazásokat.

ABRP Transmitter – A népszerű villanyautós útvonaltervező Ioniq-ra fejlesztett verziója, amely az ABRP szerverre elküldi a GPS adatokat, akku töltöttséget, pillanatnyi fogyasztást, így az ABRP ezeket figyelembe véve tervezi nekünk az útvonalakat és az útba ejtendő töltőket.

IoniqROOT – IoniqROOT, ha 19xxxx verzió esetén szeretnéd visszakapni a böngészőt vagy pendrive-ról telepítenéd mobiltelefon és EasyFireTool helyett a további alkalmazásokat.

Egy praktikus apk gyűjtemény, és itt egy másik is, melyek tartalma a fent már említetteken és az evidenseken (VLC, Youtube) kívül:

  • Set_Orientation_ru.apk
    A képernyő megfelelő tájolásának beállítása.
  • SorentoMusic.apk
    megoldja, hogy ne legyen hangerő különbség az egyes médiaforrások között (elvben azt is, hogy hallhassuk a 3rd party applikációk hangját, de nálam csak a régi szoftverrel működött)
  • SoundAbout.apk
    megoldja, hogy hallhassuk a 3rd party applikációk hangját (a mobiltelefon kihangosító működésébe nálam eleinte bekavart, de később észhez tért)
  • file.apk
    egyszerű fájlkezelő a régi szoftver verziónál nagyon hasznos

Használt Hyundai Ioniq – vásárlási útmutató

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.