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
auto
2024. 04. 27. szombat

7000 kínai Tesla indul Európába

elektromos autó

Mint korábban beszámoltunk róla, a Tesla kínai gyárában szeptember végén leállt a termelés 10 napra és azt pletykálták, nem csak sima éves karbantartásról volt szó, de ez idő alatt felkészítették a gyárat az export Model 3-ak és az új LFP akkus SR+ gyártására is.

Tényleg kínai Model 3-at kapunk

Most már egészen biztosan állíthatjuk, hogy holnap el is indulnak Európába az első sanghaji gyártású autók, mivel erről Grace Tao, a Tesla egyik magas rangú kínai vezetője osztott meg fotókat a helyi közösségi médián.

Forrás: Grace Tao, Tesla

7000 autó érkezik a negyedévben

A Teslarati információ szerint az év végéig mintegy 7000 Model 3-at gyártanak a sanghaji gyárban az európai piacra és ezek mind az LFP akkus SR+ verziók lesznek. A kisebbik akkus hármasnak nemrég emelte 430 kilométerre a Tesla a WLTP hatótávját, de a legfrissebb hírek szerint az új kémiával ez hivatalosan 440 kilométer lesz. Bár az LFP energiasűrűsége alacsonyabb, mint az amerikai gyártású NCA celláké, a turpisság ott van, hogy bár alap esetben a kisebbik hatótávú változatban az akkupakk egy része üres,  a lítium-vasfoszfátos változatban mégis telepakolják azt. Ennek az ára, hogy az SR+ súlya ugyanannyi mint az LR verzióé. Arról még nincsen információnk, hogy változik-e az autó villámtöltési teljesítménye/ideje is az új kémia miatt.

Forrás: Grace Tao, Tesla

Az első szállítmány elkészültekor egy kis ünnepséget is tartottak a gyárban, amin részt vettek a város és a gazdasági régió vezetőségéből is. Itt elhangzott, hogy a sanghaji gyártású autók immár átmentek a szigorú európai certifikáción is, ami azt tanúsítja, hogy megfelelnek az EU minőségi és biztonsági követelményeinek. Az autók már a berakodásra várnak, a hajó pedig holnap indul és számításaink szerint nagyjából 30 nap alatt teszi majd meg az utat.

A Tesla előreláthatólag 25-30 ezer Model 3-at szállít ebben a negyedévben Európába – ebből lesz 7000 kínai gyártású.

Forrás: Grace Tao, Tesla

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.