A francia hálózatnak 16 millió villanyautó sem fog gondot okozni
Gyakran felmerülő kérdés, vagy talán inkább aggodalom, hogy a hálózat hogyan lesz képes kiszolgálni az elektromos autók millióit? Szerencsére pont azok látják kezelhetőnek a problémát, akiknek a zavartalan áramellátásunk biztosítása a feladata. A legutóbb Franciaországból érkeztek megnyugtató szavak a kérdést illetően.
Maïté Jaureguy-Naudin, az RTE francia hálózatirányító innovációért felelős igazgatója egy a témában tartott sajtótájékoztatón mindenkit biztosított arról, hogy az áramtermelés képes lesz lépést tartani az elektromobilitás miatt fellépő keresletnövekedéssel.
Az RTE várakozásai szerint 2035-re a az országban üzemelő gépjárművek 40%-a elektromos lesz, ami közel 16 millió autót jelent, szemben a mostani 600 ezerrel. Ez a hatalmas növekedés azt fogja eredményezni, hogy egyszerre akár milliónyi akkumulátort is tölten fognak majd, ám az RTE igazgatója szerint ezt a francia hálózat képes lesz kezelni .
Az RTE úgy látja, hogy 2035-ben a közlekedés áramigénye évi 40-60 TWh-t fog elérni, ami szignifikáns mennyiség ugyan, de az ország áramfogyasztása ezzel együtt is 500 TWh alatt fog maradni, miközben 600 TWh-t lesznek képesek előállítani, így tehát bőven marad még tartalék a rendszerben.

Ez a plusz kereslet természetesen nem egyenletesen fog eloszlani az időben, lesznek az évnek olyan periódusai, mint például a nyaralási szezon, amikor kiugró mértékű lesz a töltési célú fogyasztás. Az ilyen csúcsok alkalmával sem lesz azonban nagyobb a töltések miatti terhelés, mint 8 GW, ami csak egy kis részét teszi ki a leghidegebb napok 100 GW-os csúcsterhelésének.
A másik megoldandó feladatot a napon belüli csúcsok kezelése jelenti. A legtöbb töltés este 7 óra körül szokott történni, azonban munkahelyi töltők telepítésével és dinamikus árazás bevezetésével valamelyest kisimíthatóak lesznek a napon belüli csúcsok, így például csak a munkahelyi töltés megoldásától 25%-os esti terheléscsökkenést lehet várni Maïté Jaureguy-Naudin elmondása szerint.
Az RTE ugyanakkor nem csak kihívást lát az elektromobilitás terjedésében, hanem arra is számít, hogy a vehicle-to-grid technológia révén az akkumulátoros járművek maguk is hozzá fognak járulni a hálózat stabilitásának megőrzéséhez.