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
auto
2024. 04. 19. péntek

A francia hálózatnak 16 millió villanyautó sem fog gondot okozni

Gyakran felmerülő kérdés, vagy talán inkább aggodalom, hogy a hálózat hogyan lesz képes kiszolgálni az elektromos autók millióit? Szerencsére pont azok látják kezelhetőnek a problémát, akiknek a zavartalan áramellátásunk biztosítása a feladata. A legutóbb Franciaországból érkeztek megnyugtató szavak a kérdést illetően.

Maïté Jaureguy-Naudin, az RTE francia hálózatirányító innovációért felelős igazgatója egy a témában tartott sajtótájékoztatón mindenkit biztosított arról, hogy az áramtermelés képes lesz lépést tartani az elektromobilitás miatt fellépő keresletnövekedéssel.

Az RTE várakozásai szerint 2035-re a az országban üzemelő gépjárművek 40%-a elektromos lesz, ami közel 16 millió autót jelent, szemben a mostani 600 ezerrel. Ez a hatalmas növekedés azt fogja eredményezni, hogy egyszerre akár milliónyi akkumulátort is tölten fognak majd, ám az RTE igazgatója szerint ezt a francia hálózat képes lesz kezelni . 

Az RTE úgy látja, hogy 2035-ben a közlekedés áramigénye évi 40-60 TWh-t fog elérni, ami szignifikáns mennyiség ugyan, de az ország áramfogyasztása ezzel együtt is 500 TWh alatt fog maradni, miközben 600 TWh-t lesznek képesek előállítani, így tehát bőven marad még tartalék a rendszerben.

Kép: ZITY

Ez a plusz kereslet természetesen nem egyenletesen fog eloszlani az időben, lesznek az évnek olyan periódusai, mint például a nyaralási szezon, amikor kiugró mértékű lesz a töltési célú fogyasztás. Az ilyen csúcsok alkalmával sem lesz azonban nagyobb a töltések miatti terhelés, mint 8 GW, ami csak egy kis részét teszi ki a leghidegebb napok 100 GW-os csúcsterhelésének.

A másik megoldandó feladatot a napon belüli csúcsok kezelése jelenti. A legtöbb töltés este 7 óra körül szokott történni, azonban munkahelyi töltők telepítésével és dinamikus árazás bevezetésével valamelyest kisimíthatóak lesznek a napon belüli csúcsok, így például csak a munkahelyi töltés megoldásától 25%-os esti terheléscsökkenést lehet várni Maïté Jaureguy-Naudin elmondása szerint.

Az RTE ugyanakkor nem csak kihívást lát az elektromobilitás terjedésében, hanem arra is számít, hogy a vehicle-to-grid technológia révén az akkumulátoros járművek maguk is hozzá fognak járulni a hálózat stabilitásának megőrzéséhez.

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

dr. Papp László (Sol Invictus)

Technológiai elemző, és a Villanyautosok.hu csapatának megújuló energiákkal, energiatárolással, illetve piaci trendekkel foglalkozó szakértője. Célja, hogy minél többek számára tegye egyértelművé, hogy a fenntartható jövő gazdaságilag is a legracionálisabb választás.