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
auto
2024. 04. 27. szombat

Újabb kínai villanyautó jön Magyarországra

elektromos autó

Az idei kérészéletű állami támogatás legnagyobb sztárja a Dacia Spring volt, amelynek csak neve származik a román gyártótól, az autó valójában Kínában készül, a Renault, a Nissan és a Dongfeng közös vállalatának gyárában. A Dongfeng nem ma kezdte a járműgyártást. A wuhani székhelyű Dongfeng Motor jogelődje, a Dongfeng Locomotive Works 52 éve, 1969-ben alapult. Ennek ellenére Magyarországon valószínűleg kevesen ismerik a cég nevét, hamarosan azonban okunk lesz rá, hogy ez megváltozzon, ugyanis a Dacia Spring után újabb elektromos autó érkezik hazánkba, ezúttal a gyártó saját neve alatt.

A Dongfeng Motor magyar honlapján egyelőre csak az értékesítő és szerviz partnerek keresését kezdték meg, a bő egy hónapja elérhető magyar Facebook oldalukról azonban az is kiderül, hogy egy tisztán elektromos modell, a Dongfeng Seres 3 is szerepel majd a hazai kínálatban.

A Seres 3 egy tisztán elektromos városi terepjáró, kicsinek azonban semmiképp nem nevezhető, méretei nagyobbak például a tavalyi taxis pályázat bestsellerénél, a Kia e-Nironál. Az 5 személyes Seres 3 hosszúsága 4385 mm, tengelytávolsága 2655 mm, magassága 1650 mm, szélessége 1850 mm, a 18″ méretű keréktárcsákra 225/55 abroncsok kerülnek.

A belső kialakítás a fotók alapján igényesnek tűnik, a műszerfalra kék varrással ellátott bőr bevonat is jutott. A középső infotainment képernyő a kor követelményeinek megfelelő 10,25″ méretű, ezen jelenik meg a 360 fokos körkamera képe is, amely nagyban segíti a parkolást. A biztonság jegyében 6 légzsákot építenek az autóba és a magasabb felszereltséghez néhány vezetéstámogató funkció, például sávelhagyásra figyelmeztető rendszer is jár.

Az autót 120 kW teljesítményű, 300 Nm forgatónyomatékkal rendelkező villanymotor hajtja, de egy elektromos autónál talán a legfontosabb kérdés az akku méret, a hatótáv és a töltési sebesség. A Seres 3 modell 53,61 kWh kapacitású lítium akkumulátorral érkezik, WLTP ciklus szerinti hatótávja 329 km. Az AC fedélzeti töltő az interneten talált információk szerint az ázsiai modelleknél gyakori, 6,6 kW-os, a DC töltés viszont biztató, maximum 92 kW töltési teljesítményre számíthatunk az arra alkalmas töltőoszlopokon, ami 30 perces 20-80% töltést tesz lehetővé.

A magyar honlapról egyelőre a részletes felszereltségi lista nem tölthető le, de régiónkban Szlovéniában már elérhető. Szomszédunkban kétféle változatban vásárolható meg a Seres 3, melyek neve S2, illetve S4. A magasabb szinthez vezeték nélküli mobiltelefon töltő, sávelhagyásra és ütközésre figyelmeztető rendszer, 6 hangszórós audiorendszer, elektromosan behajtható memóriás külső visszapillantó tükrök, elől fűthető masszázsülések és panorámatető is jár.

A négy színben (piros, kék, fehér és fekete) kapható Seres 3 magyar árát egyelőre nem ismerjük, Hollandiában 37,995 eurótól (kb. 13,5 millió Ft) indul az árlista.

This slideshow requires JavaScript.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.