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
auto
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

A Renault Csoport ma hivatalosan bejelentette, hogy stratégiai együttműködésbe lépett a kínai Envision Group alá tartozó akkumulátorgyártó vállalattal, a Nissannal már régóta együtt dolgozó Envision AESC-vel, mely egy európai gigagyárból biztosítja majd az akkucellákat a franciák elektromos járműveihez. Hogy pontosan mikor kezdődik a létesítmény építése, azt egyelőre nem árulta el a Renault, de 2024-re már 9 GWh kapacitás elérése a cél, 2030-ra pedig 24 GWh-nyi akkumulátor készülhet a Renault-nak franciaországi Douai-ba tervezett gyárban. Ez évente 400.000 darab 60 kWh kapacitású elektromos autó gyártásához lenne elegendő.

Elektromos gyárvárost alapított a Renault az olcsóbb villanyautókért

Az akkugyárról egyébként már az elmúlt napokban, a hivatalos közlemény megjelenése előtt írt a sajtó, az akkori információk szerint a létesítmény gyártókapacitása ennél jóval nagyobb lesz, közel 43 GWh, a fentebb említett 24 GWh valószínűleg csupán az a mennyiség, amit a Renault villanyautóiba szerelnek be. Május végén japán hírportálok arról is tudomást szereztek, hogy az Envision AESC a Nissannal közösen az Egyesült Királyságban és Japánban is tervez akkugyárat, ez a két létesítmény együttesen évi 700.000 elektromos autóhoz állítja majd elő az energiatároló alkatrészt 2024-től kezdődően.

Az Envision AESC közel 2 milliárd eurós beruházással érkezik Franciaországba, ahol a Renault Csoport elektromos járművek gyártásához létrehozott ipari klasztere, az ElectriCity közvetlen közelébe települ. 2030-ig körülbelül 2500 főnek teremtenek munkahelyet, és innen kapja majd az akkumulátort például a Renault újjáépített klasszikusa, az elektromos R5 is. A vállalat hozzáteszi, hogy a kínaiakkal kötött megállapodással párhuzamosan futnak a korábbi együttműködések is, például az LG Chemmel kötött szerződés, amely a jelenlegi villanyautókba, valamint a hamarosan érkező MéganE-ba szolgáltat akkumulátort.

Megmutatták a gyártásba induló elektromos Mégane-t

A Renault Csoport egy másik stratégiai együttműködést is bejelentett ma: 20% részesedést vásárol a Verkor néven működő akkutechnológiai start-upban, és közösen nagy teljesítményű akkumulátort fejlesztenek a C és nagyobb szegmensekbe, valamint az Alpine sportautókba. Ez további 200 új munkahelyet eredményez majd az országban.

Megszabadul hagyományos autóitól a Renault sportmárkája

A Renault és a Verkor első lépésben egy kutató-fejlesztő központot épít, ahol már 2022-ben megkezdődik az első akkuprototípusok gyártása. Ezután egy közös gigagyár felhúzására is sor kerül, ahová az innovációs centrumban megszerzett tudást ültetik át a felek – 2026-ra 10 GWh, 2030-ra pedig 20 GWh akkucella előállítása a cél.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.