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
auto
2024. 03. 29. péntek

Hatalmas Tesla visszahívás Kínában?

FRISSÍTÉS: véget is ért a világtörténelem leggyorsabb visszahívása, kiment a frissítés, mostantól így jeleznek a Teslák Kínában, ha bekapcsolod a tempomatot.

Uhh. Honnan tudom, hogy már megint maximumra van járatva a Tesla kapcsán valami hisztéria? Amikor a 60 éves, amúgy autókkal nem sokat foglalkozó ismerősöm is azzal fogad, hogy azt olvasta valami magyar hírportálon, hogy több százezer Teslát hívnak vissza Kínában.

Pedig a fenéket.

Szoftverfrissítés = visszahívás?

Az autóiparban a visszahívás egy sajnálatos, és sajnálatosan gyakori esemény, ami nagyjából annyit tesz, hogy találtak valami gyártási, vagy tervezési hibát, ezért be kell fáradni valamelyik márkaszervizbe, ahol ezt ingyen orvosolják. Persze lehet azt mondani, hogy attól mert valami szoftveres probléma, még lehet a javítását visszahívásnak kategorizálni, és ezzel egyet is érthetünk, de ebben az esetben én enyhén szólva is túlzásnak és riogatásnak tartom a most megjelent szalagcímeket.

De miről is van szó?

A kínai közlekedési hatósághoz állítólag több panasz is érkezett, hogy ha a sofőrök kanyarodás közben véletlenül megütik a váltókar bajuszkapcsolóját, és ezzel visszakapcsolják a tempomatot, akkor az autó visszagyorsít a korábban beállított sebességre. Ez meglepheti az autó vezetőjét, ami nem szerencsés. Apró lábjegyzet, hogy én már elég sok olyan autót vezettem, ahol a tempomat pont ugyanígy viselkedik, és még nem hallottam emiatt visszahívásról. Lábjegyzet kettő: állítólag ez a funkció már eddigi is kikapcsolható volt a Teslák menüjében.

A panaszokat meghallva a Tesla és a kínai közlekedési hatóság megállapodtak, hogy az autógyártó az összes (több mint 285 ezer) az országban futó Model 3-ra és Model Y-ra kiküld egy szoftverfrissítést, ami megnehezíti a tempomat véletlen aktiválását.

Ennyi. Elnézést, hogy nem tudok szaftosabb szenzációval szolgálni, de ez a hír generálta azokat a szalagcímeket, amelyek olvasóinkhoz is eljuthattak a hétvége során. Hogy ezt az eredeti kínai bejelentésben tényleg visszahívásnak mondták-e, vagy ez csak egy pontatlan fordítás hibája azt nem tudom, de az olvasókra bízom az eset súlyosságának megítélését, illetve, hogy, ha ilyen autójuk van, mostantól rettegve ülnek-e bele.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.