Partra szálltak az első BYD villanyautók Európában

A kínai autógyártók európai hódításának újabb fontos momentumához érkeztünk, miután július végén megérkezett a májusban hajóra tett első 100 darab BYD Tang típusú hétüléses elektromos SUV a drammeni kikötőbe Norvégiába. A sanghaji székhelyű jármű-, és akkumulátorgyártó vállalat, melynek a személyautókkal foglalkozó leányvállalata az egyik legnagyobb autógyártó Kínában, tavaly tavasszal jelentette be, hogy buszai mellett személyautókat is értékesíteni fog az európai kontinensen, kezdve a Tang divatterepjáróval. A tervek egy kicsit megcsúsztak, hiszen a villanyautó forgalmazását már a 2020-as év végére ígérte a gyártó, ehelyett csak idén szeptemberben kezdődik a járművek átadása a vásárlóknak. Az év végéig összesen 1500 példány kiszállítását tűzte ki célul a BYD.

A Tang a BYD Blade akkumulátorát használja 86,4 kWh kapacitással, amely WLTP kombinált ciklusban nagyjából 400 kilométeres hatótávolságot kínál. AC-n 7 kW-tal, DC-n 110 kW-tal tölthető maximálisan az aksi, utóbbival fél órát vesz igénybe egy 30-80%-os utántöltés. Az autó 380 kW-os teljesítménye és 660 Nm nyomatéka két villanymotorból érkezik, melyek mind a négy kereket meghajtják. Indulóára 599.900 korona, átszámítva körülbelül 20,3 millió forint.

 

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.