PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjkvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjkiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXY5L2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXY5JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLW0tdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1heC13aWR0aDogNzAwcHgpIj48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMS92aWxsYW55YXV0b3Nvay1sZWFkLXctdjMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Ismét rendkívül erős hónapot zártak a hálózatról tölthető új személyautók Norvégiában: júliusban az összes beregisztrált új autó 84,7%-a konnektoros volt, azaz 10-ből csupán 2 vásárló választott magának hagyományos, vagy külső forrásból nem tölthető hibrid meghajtású modellt. Az Opplysningsrådet for Veitrafikken adatai szerint 10.507 személyautó került be újonnan az adatbázisba a múlt hónap folyamán, ebből 6731 darab tisztán elektromos, így tehát a villanyautók 64,1%-os piaci részesedést harcoltak ki maguknak. Ez 53%-os növekedés az egy évvel ezelőtti adathoz képest. A plug-in hibridek állománya 2166 példánnyal bővült, ami 20,6%-os részesedést jelent – ez a tavalyihoz képest 5%-os csökkenés. Az elektromos autók már júniusban is szárnyaltak, sőt, akkor majdnem kétszer ennyivel, 13.184 darabbal bővült az állomány, és a plug-in hibridekből is több, 4139 fogyott. Akkor azonban a hagyományos meghajtású személyautókból is többet regisztráltak, így a hálózatról tölthető modellek részaránya júliushoz hasonlóan kicsivel 85% alatt maradt. Július legkeresettebb modellje a Ford Mustang Mach-E volt 898 darabbal, ezt a Škoda Enyaq iV követte 558 példánnyal, a dobogó harmadik fokára pedig a Hyundai legújabb villanyautója, az IONIQ 5 állhatott fel, melyből körülbelül 500 darab talált gazdára. A dél-koreai modellre valószínűleg sokan várnak, így várhatóan az elkövetkezendő hónapokban is a toplista dobogóján találjuk majd. Éves összesítésben egyébként továbbra is a Tesla Model 3 vezet meghajtástól függetlenül, 6274 regisztrált példánnyal 2021. január és július között. A második legnépszerűbb személyautó a Toyota RAV4 (5794 db), a harmadik helyezett pedig a Volkswagen ID.4 (4769 db). A Top10-ben összesen 8 villanyautót találunk, az 5. helyen a Ford Mustang Mach-e szerepel, a 6. az Audi e-tron, a 7. a Mercedes-Benz EQC, a 8. a Škoda Enyaq iV, a 9. a Nissan LEAF, a 10. pedig a Polestar 2. A negyedik helyezett Volvo XC40, és a Toyota RAV4 esetében sajnos nem tudjuk, hogy mekkora a konnektoros típusok aránya. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!