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 Külön cégbe szerveződik az SK Innovation akkumulátor üzletága, valamint a kőolaj felkutatásával és feldolgozásával foglalkozó részleg, jelentette be tegnap a dél-koreai konglomerátum, hozzátéve, hogy az igazgatótanács döntése a vállalat értékének növelését, és a zöld növekedést szolgálja. A különválás véglegesítése szeptember 16-án egy különleges értekezlet keretein belül történik meg, ezt követően október 1-jén megalakulnak az SK Battery Co., Ltd., valamint az SK E&P Co., Ltd. névre keresztelt leányvállalatok. Az SK Innovation egy holding vállalatként működik tovább, az újonnan alakuló cégek kibocsátott részvényeinek egyedüli tulajdonosa lesz, fő tevékenységévé pedig a portfóliómenedzsment válik. Kim Jong-hoon, az igazgatótanács elnöke elmondta, hogy a különválással mindkét üzletág a saját karakterisztikájához illő menedzsmentrendszert tesz lehetővé, szabad utat engedve a versenyképességnek és szakértelemnek. Különösen fontos ez az akkumulátorok esetében, hiszen az az elektromos járművek és az ipari energiatárolás terjedésével különösen jövedelmező bevételi forrás lesz a vállalat számára. Az SK Battery portfóliójába tartoznak a közepes és nagy méretű villanyautó-akkumulátorok, a Battery as a Service szolgáltatás, valamint az Energy Storage System (ESS) üzletág. Az SK Innovation dél-koreai akkugyára Az SK Innovation jelenlegi akkumulátor-gyártási kapacitása évi 40 GWh, melyet több ország biztosít, például Dél-Korea, az Egyesült Államok, Kína, és Magyarország. A vállalat tervei szerint 2023-ra 85 GWh-ra növeli a kapacitást, 2025-re 200 GWh-ra, 2030-ban pedig már akár 500 GWh-nyi akkut is gyárthat a vállalat. Az SK Innovation azt állítja, hogy jelenleg csak villanyautó-akkumulátorból 1000 GWh kapacitásnyi megrendelése van, aminek értéke nagyjából 130 billió won (114 milliárd dollár). Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!