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 A múlt héten Tibor 8 éves LEAF tesztje kapcsán a komment szekció villanyautó szkeptikusai egyhangúan megszavazták, hogy még egy mai elektromos autó is kizárólag városi használatra alkalmas. Tették mindezt annak ellenére, hogy a cikk egy 11 éve bemutatott modell 8 éves példányáról szólt, mellesleg az sem csak 50-nel tud menni, ezzel a tempóval a városi használatot kívántuk modellezni a teszt során. Az alábbiakban – a múlt heti cikkhez hasonlóan – térképen követhetitek végig, hogy egy 2019-es Kia e-Niro mennyire nem csak rövid városi utakra alkalmas. Egerből indulunk a Balatonra, végig autópályán haladunk, ahol csak lehet a megengedett sebességgel közlekedve. Vajon már Hatvannál töltenünk kell, vagy a tréler jön majd értünk az M0-ra? A térképen kívül igyekszünk néhányszor frissíteni a cikket is, így érdemes lesz többször visszalátogatni és lentebb görgetni is. A cél Balatonszemes, ahol a gyerekek a nagyszülőkkel nyaralnak. Így állt az autó a 7:30-as induláskor: 08:30 – Gödöllő környékén Az M3-ason óriási szembe széllel kellett megküzdenünk, de tartottuk a tempót, így a várható érkezési idő sem változott. 09:00 – Bedugult az M0 Töltésre ugyan nem volt szükség, de azért begurultunk megnézni az Ionity töltőt, ahol épp egy Mustang Mach-e töltött. A pihenőbe egyébként a Waze terelt le, mi pedig azt hittük, hogy valami jó kerülőutat talált. Pedig csak a pihenő melletti kocsisort kerültette ki velünk. 09:30 – Kápolnásnyék közelében Az M0-s déli szektorát elhagyva újra lehetett haladni, de a dugó miatt 10 perc csúszást így is összeszedtünk. A kajászói Ionity töltők mindegyike szabad volt, úgyhogy ott sem kellett volna sorban állni, ha netán tölteni kellett volna az autót. 10:20 – Érkezés Balatonszemesre A Waze által induláskor megjósolt 10:16 helyett 10:20-ra érkeztünk Balatonszemesre. Az akku csak 15%-ig merült, annak ellenére, hogy végig tartottuk a megengedett maximumot, vagy amit a forgalom lehetővé tett. A szállásunkon fogunk tudni tölteni, de csak délután tudjuk átvenni, úgyhogy addig is feltettem tölteni az autót egy Mobiliti töltőre. A 3 óra 5 perces, 292 km-es út átlagfogyasztása 18,9 kWh/100 km lett. Mi lenne, ha a tengerpartra mennénk? Itt a szomszédban, Balatonlellén van egy 75-os MOL Plugee töltő, amin bő fél óra alatt elég energiát nyernénk, hogy könnyedén eljussunk Zágrábig. Címlapkép: Irházy Róbert (Birdie) Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!