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
auto
2024. 07. 27. szombat

Élő – Egy modern villanyautó csak városba való?

villanyautózás a gyakorlatban

A múlt héten Tibor 8 éves LEAF tesztje kapcsán a komment szekció villanyautó szkeptikusai egyhangúan megszavazták, hogy még egy mai elektromos autó is kizárólag városi használatra alkalmas. Tették mindezt annak ellenére, hogy a cikk egy 11 éve bemutatott modell 8 éves példányáról szólt, mellesleg az sem csak 50-nel tud menni, ezzel a tempóval a városi használatot kívántuk modellezni a teszt során.

Az alábbiakban – a múlt heti cikkhez hasonlóan – térképen követhetitek végig, hogy egy 2019-es Kia e-Niro mennyire nem csak rövid városi utakra alkalmas. Egerből indulunk a Balatonra, végig autópályán haladunk, ahol csak lehet a megengedett sebességgel közlekedve. Vajon már Hatvannál töltenünk kell, vagy a tréler jön majd értünk az M0-ra? A térképen kívül igyekszünk néhányszor frissíteni a cikket is, így érdemes lesz többször visszalátogatni és lentebb görgetni is. A cél Balatonszemes, ahol a gyerekek a nagyszülőkkel nyaralnak.

Így állt az autó a 7:30-as induláskor:

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9yZW50YmVuLmNvbS9odT91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnkmdXRtX21lZGl1bT1jaWtrJnV0bV9jYW1wYWlnbj12YV9wciZ1dG1faWQ9UFIiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vcmVudGJlbi5jb20vaHU/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55JnV0bV9tZWRpdW09Y2lrayZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmFfcHImdXRtX2lkPVBSJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNy9yZW50YmVuLWN1dG91dC0yMDI0LTA3LTIyLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDcvcmVudGJlbi1jdXRvdXQtMjAyNC0wNy0yMi5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==

08:30 – Gödöllő környékén

Az M3-ason óriási szembe széllel kellett megküzdenünk, de tartottuk a tempót, így a várható érkezési idő sem változott.

09:00 – Bedugult az M0

Töltésre ugyan nem volt szükség, de azért begurultunk megnézni az Ionity töltőt, ahol épp egy Mustang Mach-e töltött. A pihenőbe egyébként a Waze terelt le, mi pedig azt hittük, hogy valami jó kerülőutat talált. Pedig csak a pihenő melletti kocsisort kerültette ki velünk.

09:30 – Kápolnásnyék közelében

Az M0-s déli szektorát elhagyva újra lehetett haladni, de a dugó miatt 10 perc csúszást így is összeszedtünk. A kajászói Ionity töltők mindegyike szabad volt, úgyhogy ott sem kellett volna sorban állni, ha netán tölteni kellett volna az autót.

10:20 – Érkezés Balatonszemesre

A Waze által induláskor megjósolt 10:16 helyett 10:20-ra érkeztünk Balatonszemesre.

Az akku csak 15%-ig merült, annak ellenére, hogy végig tartottuk a megengedett maximumot, vagy amit a forgalom lehetővé tett. A szállásunkon fogunk tudni tölteni, de csak délután tudjuk átvenni, úgyhogy addig is feltettem tölteni az autót egy Mobiliti töltőre. A 3 óra 5 perces, 292 km-es út átlagfogyasztása 18,9 kWh/100 km lett.

Mi lenne, ha a tengerpartra mennénk? Itt a szomszédban, Balatonlellén van egy 75-os MOL Plugee töltő, amin bő fél óra alatt elég energiát nyernénk, hogy könnyedén eljussunk Zágrábig.

 

Címlapkép: Irházy Róbert (Birdie)

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.