Így tölt az Ioniq 5 európai villámtöltőn

A Hyundai várva várt villanyautójának villámgyors töltéséről sokat olvashatunk a hírekben, hiszen ez az a terület, ahol a dél-koreai autógyártó a leginkább meg akarja verni a konkurenciát. Azt ígéri például, hogy az adott idő alatt betöltött hatótávkm-ek tekintetében dominálni fogja a Tesla Model Y-t, és a szegmens más elektromos SUV-jait egyaránt, ez pedig azt is jelenti, hogy az Ioniq 5 villámtöltésének ideje már egy hagyományos autó megtankolásával vetekszik.

A töltés karakterisztikáját legjobban leíró töltési görbét egy koreai töltés alkalmával már láthattuk, most azonban a Fastned is tesztelte az autót az egyik európai villámtöltő berendezésén.

Forrás: Fastned

A töltés 8% környékéről indul, rögtön 200 kW feletti teljesítménnyel (ez persze függ attól, hogy milyen meleg akkuval, milyen időjárási körülmények között indul a töltés). Kb. 48%-os töltöttségig ez enyhén, de folyamatosan emelkedik egészen az autó névleges maximális 232 kW-jának közelébe. A Fastned mérésénél itt volt a vízválasztó, ezután esni kezdett a teljesítmény, de még 70%-on is 150 kW-tal vette fel az energiát az aksi.

Forrás: Fastned

A Ioniq 5 forgalmazása néhány piacon már elkezdődött, Norvégiában például a harmadik legkeresettebb személyautó volt júliusban.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.