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 Ha a 2021-ben elérhető elektromos autók listájára pillantunk, örömmel könyvelhetjük el, hogy már egy igencsak változatos, izgalmas mezőnyből válogathatnak azok a vásárlók, akik kibocsátásmentes közlekedésre váltanának. Ámde a villanyautók elérhetősége továbbra is erősen korlátozott, kevés a valóban sokak által megfizethető modell, és a gyártási kapacitás sem éppen nevezhető kielégítőnek ahhoz, hogy minden villanyautózásra vágyó európai igényét kielégítse. Ez pedig egy hatalmas támadási felület a kínai vállalatoknak, amelyek lényegesen nagyobb volumenre berendezkedve egyre sűrűbben, egyre jobb ajánlatokkal lopakodnak be kontinensünkre. Európába jön a brutálisan olcsó és népszerű kínai miniautó 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 A BYD, Kína egyik legnagyobb autó-, és akkugyártója, melynek elektromos buszait már jól ismerhetik az európai lakosok, már tavaly elhatározta belépését Norvégia személyautó-piacára a Tang EV tisztán elektromos szabadidő-autójával. A nyár folyamán meg is történt a jármű norvégiai bemutatója, és idén januárban már szállította volna a skandináv országba az első példányokat a BYD, ám ezen tervek végül meghiúsultak. A BYD is villanyautókat hoz Európába Ami késik, nem múlik, a legújabb ígéretek szerint 2021 második felében megkezdődik a norvég piacra szánt gyártás, és a nyáron már át is vehetik autójukat a megrendelők. A forgalmazásért Skandinávia egyik vezető importőre és kereskedő hálózata, az RSA lesz felelős. A tavalyiakhoz képest most új specifikációkat jelentett be a BYD, szinte minden tekintetben megújult a jármű. Fontos változás, hogy az ötüléses változatot félretették, és csak hétszemélyes kialakításban érkezik majd a Tang SUV, maximalizálva vonzerejét a családok számára. Az utasteret teljesen átdolgozta a BYD, a barna bőrkárpit és méhsejt-szövések minőségibb hatást próbálnak kelteni. A nagyobb szabadságérzetet hatalmas panorámatető szolgálja, de ha kevés természetes fény borítja be az utasteret, a belső LED világítás összesen 31 konfigurációban pótolja azt. A központi kijelző forgatható, azaz függőleges, és vízszintes elrendezésben is használható. Az autó digitális szolgáltatásai közé tartozik a 4G technológia, a DAB rádió, valamint az OTA frissíthetőség is. A 4870 mm hosszú, 1950 mm széles, 1725 mm magas, és 2820 mm-es tengelytávú villanyautó a régi NEDC szabvány szerint 505 kilométeres hatótávot kínál (WLTP érték egyelőre nem áll rendelkezésre), gyorsulása pedig családi SUV létére kimondottan pazar, 4,6 másodperc 0 és 100 km/h között. Az összteljesítmény 380 kW, amit két villanymotor biztosít 660 Nm nyomaték mellett az összkerék-meghajtáshoz. A Tang Európába hozza a BYD tavaly bemutatott, szuperbiztonságosként hirdetett Blade akkumulátorát. A Cell-to-Pack dizájnban elhelyezett LFP cellák jobb helykihasználást ígérnek, és a vállalat elmondása szerint jelentősen kisebb eséllyel gyulladnak ki egy baleset után, mint egy azonos kémiájú hagyományos akkupakk. Az elektromos SUV aksijának kapacitása 86,4 kWh, töltési teljesítménye pedig 110 kW DC-n, és 7 kW AC hálózaton a CCS csatlakozón keresztül. BYD Blade: a kínaiak szuperbiztonságos akkumulátora Norvégiában az autó 599.900 koronába kerül a magasan felszerelt Executive csomaggal, ami jelenlegi árfolyamon 21,3 millió forintnak felel meg. A BYD Tang EV valószínűleg Európa más országaiban is kapható lesz a jövőben, hiszen a kínaiak mind az európai terjeszkedést, mind modellkínálatuk bővítését eltervezték. A csodaszép Han EV európai megjelenésére szintén lehet számítani. Gyönyörű villanyautót hoznak a kínaiak Európába 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!