Hatalmasat tarolhat Európában ez az új kínai szabadidő-autó

Ha a 2021-ben elérhető elektromos autók listájára pillantunk, örömmel könyvelhetjük el, hogy már egy igencsak változatos, izgalmas mezőnyből válogathatnak azok a vásárlók, akik kibocsátásmentes közlekedésre váltanának. Ámde a villanyautók elérhetősége továbbra is erősen korlátozott, kevés a valóban sokak által megfizethető modell, és a gyártási kapacitás sem éppen nevezhető kielégítőnek ahhoz, hogy minden villanyautózásra vágyó európai igényét kielégítse. Ez pedig egy hatalmas támadási felület a kínai vállalatoknak, amelyek lényegesen nagyobb volumenre berendezkedve egyre sűrűbben, egyre jobb ajánlatokkal lopakodnak be kontinensünkre.

A BYD, Kína egyik legnagyobb autó-, és akkugyártója, melynek elektromos buszait már jól ismerhetik az európai lakosok, már tavaly elhatározta belépését Norvégia személyautó-piacára a Tang EV tisztán elektromos szabadidő-autójával. A nyár folyamán meg is történt a jármű norvégiai bemutatója, és idén januárban már szállította volna a skandináv országba az első példányokat a BYD, ám ezen tervek végül meghiúsultak.

Ami késik, nem múlik, a legújabb ígéretek szerint 2021 második felében megkezdődik a norvég piacra szánt gyártás, és a nyáron már át is vehetik autójukat a megrendelők. A forgalmazásért Skandinávia egyik vezető importőre és kereskedő hálózata, az RSA lesz felelős.

EZT OLVASTAD MÁR?  6 perc alatt feltölthető akkumulátorokat ígér a Toshiba

A tavalyiakhoz képest most új specifikációkat jelentett be a BYD, szinte minden tekintetben megújult a jármű. Fontos változás, hogy az ötüléses változatot félretették, és csak hétszemélyes kialakításban érkezik majd a Tang SUV, maximalizálva vonzerejét a családok számára.

Az utasteret teljesen átdolgozta a BYD, a barna bőrkárpit és méhsejt-szövések minőségibb hatást próbálnak kelteni. A nagyobb szabadságérzetet hatalmas panorámatető szolgálja, de ha kevés természetes fény borítja be az utasteret, a belső LED világítás összesen 31 konfigurációban pótolja azt. A központi kijelző forgatható, azaz függőleges, és vízszintes elrendezésben is használható. Az autó digitális szolgáltatásai közé tartozik a 4G technológia, a DAB rádió, valamint az OTA frissíthetőség is.

A 4870 mm hosszú, 1950 mm széles, 1725 mm magas, és 2820 mm-es tengelytávú villanyautó a régi NEDC szabvány szerint 505 kilométeres hatótávot kínál (WLTP érték egyelőre nem áll rendelkezésre), gyorsulása pedig családi SUV létére kimondottan pazar, 4,6 másodperc 0 és 100 km/h között. Az összteljesítmény 380 kW, amit két villanymotor biztosít 660 Nm nyomaték mellett az összkerék-meghajtáshoz.

A Tang Európába hozza a BYD tavaly bemutatott, szuperbiztonságosként hirdetett Blade akkumulátorát. A Cell-to-Pack dizájnban elhelyezett LFP cellák jobb helykihasználást ígérnek, és a vállalat elmondása szerint jelentősen kisebb eséllyel gyulladnak ki egy baleset után, mint egy azonos kémiájú hagyományos akkupakk. Az elektromos SUV aksijának kapacitása 86,4 kWh, töltési teljesítménye pedig 110 kW DC-n, és 7 kW AC hálózaton a CCS csatlakozón keresztül.

EZT OLVASTAD MÁR?  Netflix a Teslákban és minden más jóság az új V10-es szoftverből

Norvégiában az autó 599.900 koronába kerül a magasan felszerelt Executive csomaggal, ami jelenlegi árfolyamon 21,3 millió forintnak felel meg.

A BYD Tang EV valószínűleg Európa más országaiban is kapható lesz a jövőben, hiszen a kínaiak mind az európai terjeszkedést, mind modellkínálatuk bővítését eltervezték. A csodaszép Han EV európai megjelenésére szintén lehet számítani.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.