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
auto

A hétvége Teslás híreinek sorában már beszámoltunk róla, hogy jelenleg nem lehet Észak Amerikán kívül Model S-t és X-et rendelni – feltehetően a gyártási kapacitás 2022-re már betelt.

Ez nem jelenti azonban, hogy a háttérben ne folynának az előkészületek az Európába szánt példányok gyártására.

Ideje volt

A Model S és X továbbra is a kaliforniai Fremontban készül, innen kapja meg a világ összes vásárlója a Tesla prémium szedánját és SUV-jét. A kiszállítások az előzetes ígéretek szerint 2022 első negyedévében kezdődhetnek meg.

Az előző, Raven széria európai példányainak egyik hátránya volt, hogy a Model 3-mal és Y-nal szemben nem szabványos CCS combo töltőcsatlakozót, hanem a Tesla saját, Type 2-n alapuló AC/DC töltőnyílását használták. Így ezek az autók csak egy adapterrel tudják az újabb Superchargerek, vagy más szabványos villámtöltők DC csatlakozóját, és az átalakító korlátja miatt ez is csak 142 kW-ig működik. (Az adapter pedig csak a 2019. május 1. után gyártott autókon segít, a korábbiakhoz még van egy plusz kör és szerelés a Tesla szervizben).

Most éles szemű Tesla rajongók kiszúrták, hogy az egyik friss, a fremonti gyárat követő Youtube videón egy az eddigitől eltérő hátsó lámpájú Model S látható. A kocsi töltőnyílása az olcsóbb testvérekhez hasonló nagyobb fedőelemet kapott, így valószínű ez az egyik első Európának szánt példány, vagy tesztgyártás lehet. A nagyobb fedél a várakozások szerint a Palladium kódnevű változat már CCS aljzatot rejt, így elérhető a 250 kW-os töltési csúcsteljesítmény.

Tetemes előny

A hírhez lazán kapcsolódik, hogy az amerikai Car & Driver autós magazin letesztelt egy új Palladium revíziójú Model S Plaidet és összehasonlította annak töltési görbéjét a korábbi Raven változatéval. A kép magáért beszél. (Amerikában nem kell adapter, így ott nincs 142 kW-os limit a régi Teslákon sem.)

Piros: Model S Long Range (Raven). Kék: Model S Plaid (Palladium) Forrás: Car & Driver

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.