A hétvége Teslás híreinek sorában már beszámoltunk róla, hogy jelenleg nem lehet Észak Amerikán kívül Model S-t és X-et rendelni – feltehetően a gyártási kapacitás 2022-re már betelt. Ez nem jelenti azonban, hogy a háttérben ne folynának az előkészületek az Európába szánt példányok gyártására. Ideje volt A Model S és X továbbra is a kaliforniai Fremontban készül, innen kapja meg a világ összes vásárlója a Tesla prémium szedánját és SUV-jét. A kiszállítások az előzetes ígéretek szerint 2022 első negyedévében kezdődhetnek meg.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 Az előző, Raven széria európai példányainak egyik hátránya volt, hogy a Model 3-mal és Y-nal szemben nem szabványos CCS combo töltőcsatlakozót, hanem a Tesla saját, Type 2-n alapuló AC/DC töltőnyílását használták. Így ezek az autók csak egy adapterrel tudják az újabb Superchargerek, vagy más szabványos villámtöltők DC csatlakozóját, és az átalakító korlátja miatt ez is csak 142 kW-ig működik. (Az adapter pedig csak a 2019. május 1. után gyártott autókon segít, a korábbiakhoz még van egy plusz kör és szerelés a Tesla szervizben). Model S with new rear light design.Charging flap looks a lot like the flap for model 3/Y.First tests with a CCS connector for Europe? @elonmusk And a Cybertruck on the track https://t.co/G3g0U1JjgU pic.twitter.com/PFJs9fzul7 — Tesla_Adri (@tesla_adri) December 10, 2021 Most éles szemű Tesla rajongók kiszúrták, hogy az egyik friss, a fremonti gyárat követő Youtube videón egy az eddigitől eltérő hátsó lámpájú Model S látható. A kocsi töltőnyílása az olcsóbb testvérekhez hasonló nagyobb fedőelemet kapott, így valószínű ez az egyik első Európának szánt példány, vagy tesztgyártás lehet. A nagyobb fedél a várakozások szerint a Palladium kódnevű változat már CCS aljzatot rejt, így elérhető a 250 kW-os töltési csúcsteljesítmény. Tetemes előny A hírhez lazán kapcsolódik, hogy az amerikai Car & Driver autós magazin letesztelt egy új Palladium revíziójú Model S Plaidet és összehasonlította annak töltési görbéjét a korábbi Raven változatéval. A kép magáért beszél. (Amerikában nem kell adapter, így ott nincs 142 kW-os limit a régi Teslákon sem.) Piros: Model S Long Range (Raven). Kék: Model S Plaid (Palladium) Forrás: Car & Driver 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!