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
auto

Végleges az új hatalmi leosztás a Volkswagennél

elektromos autó

A korábban kiszivárgó hírek nagyjából helytállóak voltak, de akad pár apró változás és egyesek szerint egy potenciális csapda is.

De Diess maradhat a végleges döntés szerint. Egyelőre.

Kevesebb, mégis több

Ahogy azt korábban sejteni lehetett, a kompromisszumos megoldás részeként a VW Csoport igazgatótanácsa új tagokkal bővül, így a legnagyobb részvényes családok pozíciója erősödhet. Az is igaz volt, hogy Herbert Diess hatásköreit visszanyesték, de nem annyira, mint híresztelték.

Az igazgatótanács mai döntése értelmében továbbra is Herbert Diess marad a cégcsoport vezetője, de munkájának fő fókusza a vállalat stratégiája és a Cariad nevű szoftveres divízió lesznek. Utóbbi a jövő szempontjából igen jelentős, ugyanis a szoftveres szolgáltatásoktól új bevételeket remél a cég.

Változás a korábbi hírekkel szemben, hogy Diess megtarthatja az irányítást a cég legnagyobb márkái felett. Ugyanakkor változás lesz jövőre több márka élén. A Diess riválisának tartott VW márkaigazgató Ralf Brandstätter az igazgatótanács tagja lesz, helyére pedig a Škoda jelenlegi vezetője Thomas Schäfer kerül. Jövő augusztusig Diess marad a kínai üzletág felelőse is, de ezt a feladatkört ezután szintén Brandstätter veszi majd át tőle.

A korábbi híreknek megfelelően az igazgatótanácsba bekerül Hauke Stars, mint IT és szervezeti vezető, a kereskedelmi területért pedig az Audi jelenlegi marketing és értékesítési vezetője Hildegard Wortmann felel majd.

A vállalat vezetése megállapodott a szakszervezettel is egy 5 éves, 159 milliárd eurós fejlesztési tervről is, amelynek részeként 89 milliárdot költenek az elektromobilitásra és a hálózatra kapcsolt autós rendszerekre. Ez 16 milliárddal több, mint amit eddig gondoltak.

Egyes megfigyelők azonban figyelmeztetnek, hogy mind Kína, mind a Cariad olyan kritikus és alulteljesítő területek, ahol könnyű kudarcot vallani. Ha jövő augusztusban, amikor Diess leadja a kínai üzletágat, továbbra is gondok vannak az eladási számokkal, vagy addig valami más konfliktusba keveredik a szakszervezettel, újra felmerülhet a távozása.

Reuters: megszülethetett a döntés Diessről

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.