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
auto

Vizsgálják a hidrogénhajtás hazai terjedésének lehetőségeit

egyéb
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

A környezetbarát áruszállítás hazai helyzetéről és jövőbeni lehetőségeiről tartottak workshopot április végén a Természettudományi Kutatóközpont rendezvénytermében a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség szervezésében, ahol a hidrogén alapú teherszállítás és kapcsolódó töltőinfrastruktúrájának hazai bevezetésének és terjedésének támogatására indított Zöld Kamion projekt első fázisának eredményeit összegezték az érintettek.

Átadták Magyarország első hidrogén töltőállomását

A rendezvény megnyitójában Steiner Attila körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár kiemelte, hogy a hidrogén-üzemanyagcellás hajtáslánc alkalmazása inkább a nehézgépjárművekhez illeszkedik, és az elkövetkező évek egyik legfontosabb feladata a szabályozási környezet, illetve a jogszabályok„átfésülése” lesz, amelyek támogató keretfeltételeket teremtenek e szektor fejlődéséhez. Lepsényi István, a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség elnöke is hangsúlyozta, hogy a hidrogén legfontosabb szerepe elsősorban a haszonjárművek, nehézgépkocsik, buszok területén lesz, de a Szövetség igyekszik bevonni egyéb mobilitási módokat is, úgymint pl. a vasút, hajózás, drónok.

Mayer Zoltán, a Szövetség projektvezetője elmondta, hogy jelenleg olyan kritikus kérdésekben igyekeznek iránymutatást adni, mint a hidrogéntöltő állomások (preferált) elhelyezése, hogy ezeket – különösen az első néhány töltőállomást – hova, mikor, milyen technológiát alkalmazva helyezzék el. A gondos tervezés különösen fontos, hiszen mind a hidrogénüzemű járművek, mind a töltőállomások nagyon költségesek, ezért már a kezdetektől minél magasabb kihasználtságra kell törekedni. Kiemelte, hogy európai viszonylatban akadnak követendő, de elkerülendő példák is.

Nem jött ki a matek, a francia város lemondta a hidrogénes buszokat

A rendezvényen részt vett Tóth Szabolcs, a Waberer’s International Nyrt. vezérigazgató-helyettese, aki flottaüzemeltetői szempontból járta körbe a kérdést, és Andorka Miklós, a MAPI-csoport stratégiai igazgatója, aki a kapcsolódó pályázati lehetőségekről beszélt. Ábrahám Norbert, a Petrolterv Kft. ipari- és petrolkémiai üzletágvezetője a hidrogéntöltő állomások engedélyezési háttere kapcsán elmondta, hogy jelenleg nehézséget okoz, hogy a terjedelmes engedélyezési előírásokban még nincsenk hidrogénspecifikus előírások, amik megkönnyítenék a tervező cégek és az engedélyező hatóságok számára a minél könnyebb és egyértelműbb szabályok alkalmazását, a hidrogéntöltő infrastruktúra tervezését és engedélyeztetését.

Forrás: Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség

Jelen volt továbbá Bertalan Zsolt az MVM Zrt. csoportszintű technológiai és innovációs igazgatója, Czikora Tamás, a MOL Nyrt. csoportszintű mobilitás vezetője, valamint Gilányi Attila, a HUMDA Zrt. zöld mobilitási vezető technológiai menedzsere is, aki a Zöld Busz Program első hidrogénbuszos tapasztalatairól számolt be.

Forgalomba áll az első hidrogénbusz Magyarországon

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.