A környezetbarát áruszállítás hazai helyzetéről és jövőbeni lehetőségeiről tartottak workshopot április végén a Természettudományi Kutatóközpont rendezvénytermében a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség szervezésében, ahol a hidrogén alapú teherszállítás és kapcsolódó töltőinfrastruktúrájának hazai bevezetésének és terjedésének támogatására indított Zöld Kamion projekt első fázisának eredményeit összegezték az érintettek. Átadták Magyarország első hidrogén töltőállomását A rendezvény megnyitójában Steiner Attila körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkár kiemelte, hogy a hidrogén-üzemanyagcellás hajtáslánc alkalmazása inkább a nehézgépjárművekhez illeszkedik, és az elkövetkező évek egyik legfontosabb feladata a szabályozási környezet, illetve a jogszabályok„átfésülése” lesz, amelyek támogató keretfeltételeket teremtenek e szektor fejlődéséhez. Lepsényi István, a Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség elnöke is hangsúlyozta, hogy a hidrogén legfontosabb szerepe elsősorban a haszonjárművek, nehézgépkocsik, buszok területén lesz, de a Szövetség igyekszik bevonni egyéb mobilitási módokat is, úgymint pl. a vasút, hajózás, drónok. Mayer Zoltán, a Szövetség projektvezetője elmondta, hogy jelenleg olyan kritikus kérdésekben igyekeznek iránymutatást adni, mint a hidrogéntöltő állomások (preferált) elhelyezése, hogy ezeket – különösen az első néhány töltőállomást – hova, mikor, milyen technológiát alkalmazva helyezzék el. A gondos tervezés különösen fontos, hiszen mind a hidrogénüzemű járművek, mind a töltőállomások nagyon költségesek, ezért már a kezdetektől minél magasabb kihasználtságra kell törekedni. Kiemelte, hogy európai viszonylatban akadnak követendő, de elkerülendő példák is. Nem jött ki a matek, a francia város lemondta a hidrogénes buszokat A rendezvényen részt vett Tóth Szabolcs, a Waberer’s International Nyrt. vezérigazgató-helyettese, aki flottaüzemeltetői szempontból járta körbe a kérdést, és Andorka Miklós, a MAPI-csoport stratégiai igazgatója, aki a kapcsolódó pályázati lehetőségekről beszélt. Ábrahám Norbert, a Petrolterv Kft. ipari- és petrolkémiai üzletágvezetője a hidrogéntöltő állomások engedélyezési háttere kapcsán elmondta, hogy jelenleg nehézséget okoz, hogy a terjedelmes engedélyezési előírásokban még nincsenk hidrogénspecifikus előírások, amik megkönnyítenék a tervező cégek és az engedélyező hatóságok számára a minél könnyebb és egyértelműbb szabályok alkalmazását, a hidrogéntöltő infrastruktúra tervezését és engedélyeztetését. Forrás: Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség Jelen volt továbbá Bertalan Zsolt az MVM Zrt. csoportszintű technológiai és innovációs igazgatója, Czikora Tamás, a MOL Nyrt. csoportszintű mobilitás vezetője, valamint Gilányi Attila, a HUMDA Zrt. zöld mobilitási vezető technológiai menedzsere is, aki a Zöld Busz Program első hidrogénbuszos tapasztalatairól számolt be. Forgalomba áll az első hidrogénbusz Magyarországon Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!