A Xiaomi egyike a kínai elektromobilitási szektor késői belépőinek, amely már most is igencsak túlzsúfolt az olyan, Európában is ismert szereplőktől, mint például a BYD, vagy a Nio. A milliárdos Lei Jun, a Xiaomi társalapítója, azonban bizakodó. Tervei szerint az elektromos autók gyártásával kapcsolatos cégei lesznek az utolsó startup vállalkozásai, így reméli, hogy az eddig megszerzett szakértelem, az összekapcsolt technológiák és a márkához hűséges felhasználók együttes ereje sikerre viszi majd a céget a világ legnagyobb EV-piacán. Feltéve, hogy valaha megkapják a zöld lámpát a projekthez. Minél tovább késik ugyanis az engedélyek megszerzése, annál nagyobb előnyre tesznek szert a riválisok. Főleg, hogy a legnagyobbak már Kínán kívül is jelen vannak! Ebből még baj lesz: megérkezett a BYD az EU-ba A NIO-tól érkezhetnek az olcsó elektromos autók Váratlan nehézségek Néhány hónapja még arról cikkezett a nemzetközi sajtó, hogy a Xiaomi első elektromos autója idén augusztusban már tesztelési fázisba kerülhet. Ez persze minimum ambiciózus terv volt, de az biztos, hogy a vállalat által ígért 2024-es gyártási álmokhoz idén már valóban nem ártana tesztelni. A pekingi székhelyű cég azonban egyelőre mással van elfoglalva. Újra és újra elvesznek ugyanis a kínai bürokrácia szigorú útvesztőjében. A Xiaomi képviselői folyamatosan tárgyalnak a Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság tisztviselőivel az engedélyeztetésről egyelőre sikertelenül, ami komolyan veszélyezteti az okostelefon-óriás 10 milliárd dolláros EV projektjét. Xiaomi EV koncepció Kína nagyon keményen ellenőrzi a teljes elektromobilitási szektort, miután az iparágba való gyors belépés számos nagyvállalat csődjéhez vezetett már. Az új elektromos járművek gyártására bejelentkezőknek egy rakás dokumentumot kell benyújtaniuk a kínai hatóságoknak annak érdekében, hogy bizonyítsák pénzügyi és technológiai képességeiket. A felülvizsgálati folyamat hónapokig is eltarthat, a kormány pedig gyakran kér hiánypótlást, vagy egyszerűen elutasítja a beadott kérelmeket. Ilyen esetben a vállalatok visszapattannak a folyamat elejére és kezdhetnek mindent elölről. Ez történik éppen a Xiaomival is. A folyamatos engedélyeztetési kudarc nem csak a fejlesztés területén okoz bizonytalanságot. Az EV részlegre eddig több mint 1000 alkalmazottat vettek fel, elektromos autók fejlesztésével foglalkozó startupokat vásároltak, hogy házon belül legyen a technológia és Peking délkeleti külvárosában földterületet szereztek egy összeszerelő üzem számára. Egyelőre úgy néz ki, feleslegesen. Megalapították a Xiaomi elektromos autó gyártó leányvállalatát Mi lesz veled Xiaomi? Lei 2021 elején tett ígéretet arra, hogy 10 év alatt mintegy 10 milliárd dollárt fektet be a Xiaomi márkájú autók gyártásába. 2021 szeptemberében meg is alapította EV leányvállalatát, hogy a mobilpiaci megtorpanás után az elektromobilitás területét hódítsa meg. Az 52 éves férfi mára nagyrészt visszavonult a nyilvánosság elől, hogy az EV projektre fordíthassa a legtöbb idejét. A Xiaomi EV részlegének pekingi központja Könnyű dolga semmiképp nem lesz. A kínai elektromobilitási piacon sok a rivális. A Tesla, a Nio és a Warren Buffett által támogatott BYD már most is a legnagyobb szereplők közé tartozik. De rajtuk kívül is egyre több technológiai vállalat, mint a Baidu, vagy a Huawei is mozgolódik még az elektromobilitás területein vizsgálva az önvezetés, az autonóm járművek, vagy az energiagazdálkodási technológiák üzleti lehetőségeit. Zvara SzabolcsHiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!