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 Az októberi híráradatban lemaradtunk róla, de született egy fontos megállapodás az Unióban, amely a teherszállítás és a buszok jövőjét érinti. Így a személyautók után öt évvel, akár a teherautóknál is vége lehet a belsőégésű korszaknak, még ha a tiltás nem is lesz 100 százalékos. Kompromisszumok Október 16-án döntöttek úgy az EU környezetvédelmi miniszterei, hogy támogatják az Európai Bizottság javaslatát, és 2040-re 90 százalékkal csökkenteni kell az új tehergépjárművek CO2 kibocsátását. Bár ez nem jelentene teljes tiltást, a gyakorlatban, pár speciális jármű, máshogy megoldhatatlan szállítmány kivételével ez a gyakorlatban a dízelkamionok kivezetését jelentené a piacról. Kiderült mit tud a Tesla villanykamionja üdítővel megpakolva A szigorítás a javaslat szerint nem egy hanem három lépcsőben történne. Az első ütemben 2030-ra a 2019-es érték 45 százalékára kellene csökkenteni az új tehergépjárművek átlagos széndioxid kibocsátását, majd 2035-re a csökkenésnek el kellene érnie a 65 százalékot. A javaslattal szemben Olaszország érvelt, ők ugyanis lassabb átmenetet, illetve a bio és szintetikus üzemanyagok növekvő szerepét látták jó iránynak, de több ország, így Dánia, Hollandia és Portugália tiltakozott a célok felhígítása ellen. Végül abban maradtak, hogy 2028-ban megnézik, hogyan haladnak a most elfogadott célok felé, és akkor előveszik újra a témát – írja a Reuters. A miniszterek annyiban engedtek az ellenérveknek, hogy pár speciális járművet, így például szemétszállítókat és betonkeverőket kivették a készülő törvény hatálya alól. 500 km hatótávú elektromos buszt mutatott be a Scania Arról is döntés született, hogy 2030 helyett 2035 lesz a zéró CO2 céldátum a buszok esetében, ugyanis Franciaország és Észtország nem tartotta reálisnak a korábbi átállást. Tízmilliókat spórolnak a Volán villanybuszai Szigorították A Bizottság javaslatot tett, a Miniszterek Tanácsa ezt elfogadta, de a törvénytervezetnek a következő körben meg kellett járnia az Európai Parlament környezetvédelmi szakbiztosságát is, amely szigorított rajta. Kipróbáltuk Volvo 300 km hatótávú nyergesvontatóját Egyes törvényhozók egyébként már korábban is jelezték, hogy ők a teljes, 100 százalékos átállás támogatnák 2040-re, mivel figyelembe kell venni, hogy az akkor eladott dízelkamionok még legalább egy évtizedig az utakon szennyeznek majd. A szakbizottság október 24-i döntése értelmében marad a 2030-34 közötti 45 százalékos célérték, de a 2035-39 közötti időszakban ezt 70 százalékra emelték, és a 2040-e 90 százalék is csak úgy ment át, hogy a közepes és nehézgépjárművek mellett visszakerültek a szemétszállítók és betonkeverők is a tervezetbe. A képviselők részben visszaverték a francia-észt buszjavaslatot is, így továbbra is 2030 a százszázalékos átállás dátuma a városi buszok esetén, azzal a kitétellel, hogy a tagállamok 2035-ig kivételt kérhetnek a biogázzal üzemelő buszaikra, amennyiben azok kiépített töltőinfrastruktúráját, és a gáz biológiai eredetét ténylegesen igazolni tudják. Bemutatkozott a Mercedes-Benz nagy hatótávú villanykamionja A javaslatot 48 igen és 36 nem szavazat, valamint egy tartózkodás mellett fogadták el. A módosítások után most novemberben ismét futni kell egy kört az országok kormányaival, minisztereivel, mielőtt az Unió minden illetékes testülete szavazásra bocsáthatja a tervezet végső formáját. Lássunk tisztán: EU döntéshozatali folyamat a BÉM-ek betiltása kapcsán Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!