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 A Stellantis október végén jelentette be, hogy 21 százalékos tulajdonjogot vásárolt a Leapmotorban és közös vállalkozást hoznak létre hollandiai székhellyel, mely exkluzív jogot kap a kínai márka termékeinek exportjára, valamint Kínán kívüli gyártására. Habár a partnerek ez idáig nem beszéltek arról, hogy pontosan mely modellek európai forgalmazása várható 2024-től, a Leapmotor már létrehozott egy francia honlapot, ahol a T03 városi kisautójukról lehet érdeklődni. Ez pedig jó eséllyel azt jelenti, hogy Európa újabb megfizethető villanyautót kaphat Kínából. A T03 egy kompakt, mindössze 3620 mm hosszú, 1652 mm szélességű és 1577 mm magasságú jármű 2400 mm tengelytávval. Több mint 10 centivel rövidebb, mint a Dacia Spring, de 3 centivel szélesebb és körülbelül 6 centivel magasabb. Motorteljesítménye 80 kW (109 LE) 158 Nm nyomatékkal, 41 kWh kapacitású akkumulátorából pedig akár 280 km hatótáv is kinyerhető a WLTP szabvány szerint. Városi körülmények között akár 417 kilométer is megtehető teli aksival indulva. Gyorstöltéssel 36 perc alatt 30%-ról 80%-ra tölthető az aksi, 7 kW teljesítménnyel pedig három és fél óra a töltés ideje. A Leapmotor apró villanyautóját Kínában változattól függően átszámítva körülbelül 4-4,7 millió forint között lehet megvásárolni. Habár az európai import költségei várhatóan dobnak majd valamennyit az autó árán, a T03 még így is a kontinens egyik legolcsóbb villanyautója lehet. A brit Autocar magazin például arra számít, hogy a Leapmotor még a Citroën ë-C3 és a brit piac jelenleg legolcsóbb elektromos autójának számító BYD Dolphin áránál is alacsonyabbat tud majd kínálni. A Leapmotor francia honlapján egyébként a C10 is felbukkan. Ez a SUV idén mutatkozott be Németországban a márka legelső globális modelljeként, és 2024-től fogják forgalmazni Franciaországban. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!