PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 27. szombat

A Stellantis október végén jelentette be, hogy 21 százalékos tulajdonjogot vásárolt a Leapmotorban és közös vállalkozást hoznak létre hollandiai székhellyel, mely exkluzív jogot kap a kínai márka termékeinek exportjára, valamint Kínán kívüli gyártására. Habár a partnerek ez idáig nem beszéltek arról, hogy pontosan mely modellek európai forgalmazása várható 2024-től, a Leapmotor már létrehozott egy francia honlapot, ahol a T03 városi kisautójukról lehet érdeklődni. Ez pedig jó eséllyel azt jelenti, hogy Európa újabb megfizethető villanyautót kaphat Kínából.

A T03 egy kompakt, mindössze 3620 mm hosszú, 1652 mm szélességű és 1577 mm magasságú jármű 2400 mm tengelytávval. Több mint 10 centivel rövidebb, mint a Dacia Spring, de 3 centivel szélesebb és körülbelül 6 centivel magasabb. Motorteljesítménye 80 kW (109 LE) 158 Nm nyomatékkal, 41 kWh kapacitású akkumulátorából pedig akár 280 km hatótáv is kinyerhető a WLTP szabvány szerint. Városi körülmények között akár 417 kilométer is megtehető teli aksival indulva. Gyorstöltéssel 36 perc alatt 30%-ról 80%-ra tölthető az aksi, 7 kW teljesítménnyel pedig három és fél óra a töltés ideje.

A Leapmotor apró villanyautóját Kínában változattól függően átszámítva körülbelül 4-4,7 millió forint között lehet megvásárolni. Habár az európai import költségei várhatóan dobnak majd valamennyit az autó árán, a T03 még így is a kontinens egyik legolcsóbb villanyautója lehet. A brit Autocar magazin például arra számít, hogy a Leapmotor még a Citroën ë-C3 és a brit piac jelenleg legolcsóbb elektromos autójának számító BYD Dolphin áránál is alacsonyabbat tud majd kínálni.

A Leapmotor francia honlapján egyébként a C10 is felbukkan. Ez a SUV idén mutatkozott be Németországban a márka legelső globális modelljeként, és 2024-től fogják forgalmazni Franciaországban.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.