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 Elbukott az Európai Parlament szavazásán az ötlet, amely szerint külön B+ jogosítványt vezettek volna be az 1800 kg-nál nehezebb személyautókra. A közelmúltban többen riogatták a villanyautósokat azzal, hogy hamarosan B+ kategóriás jogosítványra lehet majd szükségük, hiszen az elektromos autók jelentős része lépi túl az 1800 kg-os határt az akkumulátor tömege miatt. 130 éves a forgalmi – ideje megújítani!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 Az ötletet Karima Delli, zöldpárti képviselő emelte be a jogosítványokkal kapcsolatos javaslatba a szöveg parlamenti felelőseként, a szigorítást azonban már korábban is sokan támadták. Bár alapvetően az SUV-divat visszaszorítása lehetett a képviselő célja, ezzel az EU elektromobilitás iránti törekvését is nehezítette volna. A szigorúbb súlyhatár mellett az alap B kategóriás jogosítvánnyal a jelenlegi 130 km/h helyett a maximális megengedett sebességet is 110 km/h-ra korlátozták volna. A javaslatról korábban a villanyautosok.hu-n azért nem számoltunk be, mert valószínűtlen volt a szigorítás elfogadása, hiszen a szabályok éppen ezzel ellentétesen változtak a közelmúltban. Néhány éve a B kategóriás jogosítvánnyal vezethető maximum 3,5 tonnás össztömeget tisztán elektromos autók esetén 4,25 tonnára emelték, amennyiben az extra tömeget az alternatív hajtás alkatrészei eredményezik. Nem lesz B+ jogsi a nehéz autókra Ahogy várható volt, a B+ kategória bevezetését nem támogatta a szakbizottság, így a végső javaslatból kikerült. Abban azonban egyetértettek az Európai Parlament közlekedési és turizmus szakbizottságának tagjai, hogy csökkenteni kell a halálos kimenetelű közúti balesetek számát és növelni a közlekedésbiztonságot. Kötelező egészségügyi alkalmassági Ehhez kötelezővé tennék az egészségügyi vizsgálatot a jogosítvány megszerzésekor és megújításakor minden tagállamban. Ugyanakkor a jogosítványok érvényességi idejét minimum 15 évben határoznák meg személyautók, motorkerékpárok esetén, teherautók és buszok esetén pedig 5 év lenne a minimális érvényességi idő. A kezdő vezetők számára 2 éves „próbaidőt” írnának elő, melynek során szigorúbb büntetéseket kaphatnának, valamint 0,2 g/l lenne a maximálisan elfogadható véralkohol-szint. Modernebb járművezető-képzés A gépjárművezetők oktatása során szükségesnek tartják a vezetők jobb felkészítését a forgalom leginkább sérülékeny résztvevőire, azaz a gyalogosokra, kerékpárosokra, valamint az olyan újdonságokra, mint az elektromos rollerek és pedelec kerékpárok. Az oktatóknak alaposabban fel kellene hívni a tanulók figyelmét a mobiltelefon biztonságos használatára, a havas és csúszós útviszonyokra, a holtterek veszélyeire, de a vezetéstámogató rendszerekre, a környezetvédelemre és a károsanyagkibocsátás csökkentésére is nagyobb hangsúlyt kellene fektetni az vezetőképzés során. Digitális jogsi a mobiltelefonon A képviselők támogatták a digitális vezetői engedély bevezetését, amely mobiltelefonon is bemutatható, és teljesen egyenértékű a jelenlegi kártya alapú jogosívánnyal. A szakbizottság által elfogadott javaslatról az Európa Parlament várhatóan a 2024 januári plenáris ülésen szavaz majd. Mától nem kell magunknál tartani a jogsit és a forgalmit Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!