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 A Cybertruck átadójának estéjén Elon Musk interjút adott az ismert autóipari szakembernek Sandy Munronak. A 45 perces beszélgetés nagy része a Cybertruckról szólt, de nagyon sok új információ nem derült ki ahhoz képest, amit az elmúlt pár napban már megtudhattunk. Ellenben kaptunk egy kis státuszjelentést a 25 ezer dolláros Tesláról. Készül Bármennyire is fontos Amerikának a pickup szegmens, és bármennyire is ciki, hogy az új Roadster lassan négy évet késik, a Tesla legfontosabb autója a következő években az új, harmadik generációs platformra épülő, nettó 25 ezer dolláros autó, no meg annak robotaxi testvére lesznek. A régóta tervezett típusról a Tesla először, hivatalosan, az idei befektetői napján beszélt, és az új mexikói gyár építésének ütemezése kapcsán megosztott információk alapján 2024 végére, 2025 elejére lehetett tippelni a gyártás megkezdése szempontjából. Az azóta eltelt kilenc hónapban azonban kiderült, hogy a Giga Mexico építése tovább tart, mint gondolták, ugyanis az előzetes engedélyeztetés valamelyest elhúzódott, így a konkrét építkezés majd csak valamikor 2024 elején kezdődhet meg. Elon Musk és Sandy Munro. Forrás: Munro Live, YouTube. A mostani interjúban Musk hivatalosan is megerősítette az először a nemrég megjelent, róla szóló életrajzi könyvben megszellőztetett változást, hogy inkább a Giga Texas lesz az új autó szülőhelye. Musk ezt azzal indokolta, hogy a mexikói gyár építése túl sokáig tart, nem akarnak ennyit várni az új típussal. A könyvből azonban anno az is kiderült, hogy a Tesla vezetője tudja, hogy egy vadonatúj típus gyártásnak megkezdése mindig problémás, azért okosabb azt a cég központjában, a legtapasztaltabb szakembereihez közel megkezdeni. Musk azonban hozzátette, hogy Austin után valóban a Giga Mexico lesz a következő, ahol gyártani fogják az autót. Azt még pár hete, őszi német útján árulta el a cég vezetője, hogy a Giga Berlin is készül a típus összeszerelésére. Feltételezzük, hogy ez lesz a jelenleg engedélyeztetés alatt álló új, második fázis fő profilja, de az európai gyár első ütemének építési tapasztalataiból kiindulva, erre 2025 második feléig nem számítanánk. Musk most azt is elárulta, hogy a típus, illetve az új gyártástechnológia fejlesztései előrehaladott állapotban vannak és heti szinten nézi át a gyártósorok terveit. Továbbra is úgy gondolja, hogy az új unboxed gyártási eljárásuk, amely az autót több darabban, párhuzamosan zajló lépésekben építi fel, majd a legvégén a teljesen készre szerelt fődarabok állnak össze, fejlettebb lesz, mint bármi más az autóiparban. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTA2aG8uanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0wNmhvLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!