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
auto
2024. 02. 29. csütörtök

Az új, olcsó Tesláról beszélt Musk egy friss interjúban

A Cybertruck átadójának estéjén Elon Musk interjút adott az ismert autóipari szakembernek Sandy Munronak. A 45 perces beszélgetés nagy része a Cybertruckról szólt, de nagyon sok új információ nem derült ki ahhoz képest, amit az elmúlt pár napban már megtudhattunk.

Ellenben kaptunk egy kis státuszjelentést a 25 ezer dolláros Tesláról.

Készül

Bármennyire is fontos Amerikának a pickup szegmens, és bármennyire is ciki, hogy az új Roadster lassan négy évet késik, a Tesla legfontosabb autója a következő években az új, harmadik generációs platformra épülő, nettó 25 ezer dolláros autó, no meg annak robotaxi testvére lesznek.

A régóta tervezett típusról a Tesla először, hivatalosan, az idei befektetői napján beszélt, és az új mexikói gyár építésének ütemezése kapcsán megosztott információk alapján 2024 végére, 2025 elejére lehetett tippelni a gyártás megkezdése szempontjából. Az azóta eltelt kilenc hónapban azonban kiderült, hogy a Giga Mexico építése tovább tart, mint gondolták, ugyanis az előzetes engedélyeztetés valamelyest elhúzódott, így a konkrét építkezés majd csak valamikor 2024 elején kezdődhet meg.

Elon Musk és Sandy Munro. Forrás: Munro Live, YouTube.

A mostani interjúban Musk hivatalosan is megerősítette az először a nemrég megjelent, róla szóló életrajzi könyvben megszellőztetett változást, hogy inkább a Giga Texas lesz az új autó szülőhelye. Musk ezt azzal indokolta, hogy a mexikói gyár építése túl sokáig tart, nem akarnak ennyit várni az új típussal. A könyvből azonban anno az is kiderült, hogy a Tesla vezetője tudja, hogy egy vadonatúj típus gyártásnak megkezdése mindig problémás, azért okosabb azt a cég központjában, a legtapasztaltabb szakembereihez közel megkezdeni.

Musk azonban hozzátette, hogy Austin után valóban a Giga Mexico lesz a következő, ahol gyártani fogják az autót. Azt még pár hete, őszi német útján árulta el a cég vezetője, hogy a Giga Berlin is készül a típus összeszerelésére. Feltételezzük, hogy ez lesz a jelenleg engedélyeztetés alatt álló új, második fázis fő profilja, de az európai gyár első ütemének építési tapasztalataiból kiindulva, erre 2025 második feléig nem számítanánk.

Musk most azt is elárulta, hogy a típus, illetve az új gyártástechnológia fejlesztései előrehaladott állapotban vannak és heti szinten nézi át a gyártósorok terveit. Továbbra is úgy gondolja, hogy az új unboxed gyártási eljárásuk, amely az autót több darabban, párhuzamosan zajló lépésekben építi fel, majd a legvégén a teljesen készre szerelt fődarabok állnak össze, fejlettebb lesz, mint bármi más az autóiparban.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.