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
auto
2024. 04. 17. szerda

2028-tól elektromosra cseréli furgonjait a Volkswagen

Teljesen új alapokra, teljesen új modellsorozatot készül építeni a Volkswagen haszongépjármű üzletága, amely idén egyelőre jobban teljesít, mint a személyautós részleg – írja az Automobilwoche, miután Carsten Intra, a leányvállalat vezetője, interjút adott a DPA hírügynökségnek.

Az Audi balszerencséje lehetőséget teremtett a furgonoknak.

Fokozatos átállás

2028-ban a vadonatúj Volkswagen Crafterrel indul az a modellpaletta-megújulás, amely tisztán elektromosra cseréli az autógyártó teljes kishaszongépjármű kínálatát. 2022 óta, kis darabszámban ugyan, de létezik már egy e-Crafter, ám ez a belső égésű motoros változat alapjaira épül, ezért nem annyira hatékony, mint egy tisztán elektromosnak tervezett furgon. Azt most még nem tudják megmondani, hogy pontosan mikor fejezik be a belső égésű motoros változatok gyártását, de tekintve, hogy az EU 2035-ös céldátuma nemcsak a személyautókra, de a furgonokra is vonatkozik, azt azért tudjuk, hogy legfeljebb hét évig tarthat az átmenet – tesszük mi hozzá. A cég jelenlegi tervei egyelőre azonban csak arról szólnak, hogy 2030-ra 55 százalékra növelik az elektromos furgonok részesedését.

A jelenlegi e-Crafter a Magyar Posta flottájában.

A szakember azt is elárulta, hogy ütemezett modellváltásokban gondolkodnak, tehát nem egyszerre vált az összes típus a kínálatban, de a Space fantázianevű projekt végére egy teljesen új, száz százalékban elektromos paletta áll majd fel. Eredetileg az volt a terv, hogy a haszongépjárművek gyártóbázisán, Hannoverben az Audi fog 2026-tól egy új elektromos csúcsmodellt gyártatni, de az SSP platform késése miatt felszabadult a kapacitás. Az Audi új autóját pedig, ha majd egyszer elkészül, végül nem itt, hanem Neckarsulmban fogják összeszerelni.

A hannoveri gyár ad otthont jelenleg az ID.Buzz szerelősorainak, amelyből jövőre egy hosszabb tengelytávú és egy sportváltozat is érkezik, de a Space projekt autói nem az ez alatt lévő MEB platformra, hanem egy új alapra épülnek majd. Intra szerint az MEB nem lett volna alkalmas arra, hogy egy teljes kishaszongépjármű-palettát felépítsenek rá, és egyébként is jót fog tenni az üzletágnak, ha nem bérgyártóként funkcionál a rokonoknak, hanem a saját termékeit gyártja a központjában, hiszen így kompetenciát, tudást építenek fel az üzemben. A vezető szerint most az új modellpaletta egy 15-20 éves vízió része.

Rekord év, nehezebb jövő

Intra egyébként azt mondja, az idei rekordév lehet az üzletág számára, ám 2024 közepére kifutnak a korábban felhalmozódott megrendeléseik, és 2-3 éves nehezebb időszak következhet. A kishaszongépjármű-üzletág már egy korábbi, 2021-ben elfogadott terv szerint megkezdte 15.000 fős állományának 10.000-re történő csökkentését. Egyelőre jól haladnak a 2029-ig szóló tervekkel és nem érzik úgy, hogy a konszern új, 10 milliárd eurós megtakarítási programja miatt változtatniuk kellene a stratégián. A munkaerő csökkentését nem elbocsájtásokkal, hanem létszámstoppal, a nyugdíjasok pótlásának mellőzésével kívánják elérni.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.