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 Az amerikai Consumer Reports fogyasztóvédelmi magazin éves olvasói felmérése során rákérdezett arra is, mennyit költöttek a válaszadók az elmúlt években az autójuk fenntartására – olajcserékre, abroncsokra, a baleseteken kívüli egyéb hibák javítására. A válaszok visszaigazolják azt, amit sejtettünk. TCO Az elektromos autók kapcsán sokszor elmondjuk, hogy, főleg ha valaki lízingeli, vagy hitelre veszi a kocsit, és amúgy sem egy egyszeri hatalmas, hanem inkább havonta jelentkező kiadás annak beszerzési ára, mindenképpen számoljon TCO-val, azaz a fenntartás teljes költségével. Gyakori, hogy egy olcsóbb hagyományos típusnál végül nem drágább akár még az a villanyautó sem, ami egyébként valamivel többe kerül, mert annak fenntartása, üzemeltetése olcsóbb. A Consumer Reports friss felmérése is ezt igazolja vissza, amelynek élén egy elektromos márka végzett. Ez történetesen a Tesla, de ez inkább csak olyan szempontból lényeges, hogy róluk tudjuk, csak villanyautókat gyártanak. Forrás: Consumer Reports A számok azt mutatják, hogy a villanyautó-márka autóinak fenntartási költsége az első öt évben összesen 580 dollár, a 6. és 10. évek között pedig további 3455 dollár – természetesen átlagosan. Ez a különbség minden márkánál megvan a grafikonon, amit a szerzők azzal magyaráznak, hogy az első pár évben garanciálisak a kocsik, sok autógyártó még ingyenes átvizsgálást is ad ajándékba, de amint lejár ez az időszak, zsebbenyúlós lesz a fenntartás. A Tesla tíz éves, átlagos 4035 dolláros költségéhez képest 20 százalékkal van lemaradva a GM helyi prémium márkája a Buick, de a megbízható autóiról híres Toyota vásárlói is ennyit költenek el a szervizben. Az igazán drága mulatság az európai prémiumok tulajdonosának lenni, a Volvo az első helyezettnek több, mint a duplájába, 9285 dollárba, a német BMW, Audi, Mercedes és Porsche 9500, 9890, 10525, illetve 14.090, míg egy Land Rover az autó és a benzin árán felül további 19.250 dollárba kerül a tulajdonosnak 10 év alatt. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!